خودروی برقی 84 هزار دلاری با چهره‌ای آشنا

رونمایی از کارما GS-6

6 اسفند 1399 13:56

با رونمایی از مدل GS-6، فصل تازه‌­ای در تاریخچه شرکت کارما آغاز شده است.

کارما GS-6 با کمک دو موتور الکتریکی نصب شده در محور عقب، 536 اسب‌بخار قدرت و 746 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.هرچند طرح ظاهری این خودرو همچنان در سبک Revero GT باقیمانده و به چشم علاقمندان خودرو آشنا می­‌آید اما قیمت پایه کاهش چشمگیری داشته و به 83,900 دلار رسیده که البته هزینه حمل و مالیات ایالتی به آن اضافه خواهد شد.

کارما GS-6 را می‌­توان در سه تریم استاندارد، لاکچری و اسپرت سفارش داد که البته فعلاً اطلاع دقیقی درباره تفاوت­‌های این 3 تیپ در دسترس نیست. امکان سفارش رینگ‌های 21 یا 22 اینچی به همراه سیستم ترمز برمبو هم برای خریداران این خودرو فراهم شده است.

طراحی فضای کابین هم تغییر چندانی نداشته و امکانات رفاهی شامل صفحه پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر 10.2 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، صندلی‌­های مجهز به گرمکن و تهویه و سیستم صوتی با 8 بلندگو در آن دیده می­‌شود.

خودروی برقی آمریکایی کارما GS-6

شرکت کارما از فراهم نمودن امکان سفارشی‌سازی فضای کابین برای خریداران GS-6 غافل نبوده چراکه علاوه بر تریم فیبرکربن و امکان انتخاب 5 رنگ مختلف برای پوشش چرم، موارد خاصی همچون قطعات ساخته شده از چوب به جا مانده از آتش‌سوزی جنگل‌های کالیفرنیا را هم می‌­توان برای فضای داخلی این خودرو سفارش داد.

8 کیسه هوا و مجموعه‌­ای از سامانه‌­های دستیار راننده شامل دستیار حرکت بین خطوط، کروزکنترل تطبیق‌پذیر با قابلیت توقف و حرکت، ترمز خودکار اضطراری، پایش نقطه کور، هشدار ترافیک پشت سر، دستیار کمکی پارک به همراه دوربین نمایش اطراف خودرو هم ایمنی کارما GS-6 را تامین می­‌کنند.

خودروی برقی آمریکایی کارما GS-6

صرف نظر از تریم انتخاب شده، تمام نمونه­‌های کارما GS-6 به باتری لیتیوم-یون 28 کیلووات ساعت مجهز است که از دو موتور الکتریکی نصب شده در محور عقب پشتیبانی کرده و 536 اسب‌بخار قدرت و 746 نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار این خودرو قرار می‌­دهد.

نیروی باتری کارما GS-6 توسط پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری احیا شده و شعاع حرکتی برابر با 129 کیلومتر در حالت کاملاً برقی و 579 کیلومتر در حالت ترکیبی فراهم می­‌کند.

برای دستیابی به حداکثر بازدهی، امکان تنظیم سه حالت مختلف برای رانندگی با کارما GS-6 پیش‌بینی شده که شامل تمام برقی (Stealth)، شارژ باتری توسط پیشرانه (Sustain) و استفاده همزمان از باتری و پیشرانه برای حاصل شدن حداکثر قدرت (Sport) خواهد بود. در این حالت، شتاب صفر تا صد به 3.8 ثانیه کاهش می‌­یابد.

خودروی برقی آمریکایی کارما GS-6

شارژ باتری کارما GS-6 با اتصال به شارژر Level 2 در مدت 4 ساعت انجام خواهد شد درحالی‌که با جریان 45 kW DC شارژ سریع، می­‌توان 90 درصد ظرفیت باتری را تنها در 34 دقیقه بازیابی کرد.

پس از معرفی کارما GS-6، کارما برای عرضه GSe-6 در اواخر سال جاری میلادی با قیمت پایه 79,900 دلار برنامه‌ریزی کرده که شعاع حرکتی در حدود 483 کیلومتر خواهد داشت. بد نیست بدانید طبق اعلام شرکت کارما، از نام Revero GT در آینده برای نامگذاری محصولات دیگری از این شرکت استفاده خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران