خاص‌تر از قبل

معرفی نسخه Crafted Edition از شاسی‌بلندهای لکسوس

6 اسفند 1399 16:02

لکسوس از نسخه Crafted Edition برای سه شاسی‌بلند محبوب خود یعنی UX , NX و RX رونمایی کرده که همگی به طور استاندارد از برنامه Encore Platinum Owner Benefits استفاده می‌کنند.

این برنامه شامل هشت کارت پارکینگ مراکز مشخص است که می‌تواند قفل Lexus on Demand را باز کند. این یک ویژگی‌ خاص است که به مشتریان این امکان را می‌دهد که تا هشت روز از مدل‌های دیگر لکسوس مانند LS , RXL , LX570 و یا LC برای آخرهفته، استفاده کنند.

لکسوس UX Crafted Edition مدل 2021

جلوپنجره‌ی مخصوص لکسوس در جلوی خودرو دیده می‌شود که در ادامه‌ آن، چراغ‌های جلو با تریم مشکی قرار گرفته‌اند. علاوه بر آن، رنگ مشکی در بقیه اجزا مانند چراغ‌های راهنما، قاب آینه‌های جانبی، ریل‌های سقف و رینگ‌های 18 اینچی نیز به کار رفته است.

نسخه Crafted Edition از لکسوس UX

ویژگی‌هایی همچون مونروف، تریم داخلی اختصاصی آبی و مشکی با دوخت‌های توسی روشن، هدآپ دیسپلی، نمایشگر اطلاعات و سرگرمی 10.3 اینچی، اتصال به تلفن‌همراه هوشمند، شارژر بی‌سیم، گرمکن صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم قدرت گرمایش، کنترل تهویه، ورود و خروج بدون کلید (کی‌لس)، نویگیشن، درهای عقب برقی و ... برای لکسوس UX در نظر گرفته شده‌اند.

در بخش امنیتی نیز از سیستم امنیتی مخصوص لکسوس (+Lexus Safety System) بهره‌مند است. قلب این کراس‌اور لکسوس، یک پیشرانه 2 لیتری است که قدرت 169 اسب‌‌بخاری را به کمک جعبه‌دنده CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

لکسوس NX Crafted Edition مدل 2021

تغییرات لکسوس NX، همانند UX است؛ جزئیات مشکی‌رنگ در نمای بیرونی به چشم می‌خورند. علاوه بر آن تجهیزاتی همچون رینگ‌های 18 اینچی، مونروف، ورود با کارت هوشمند، نمایشگر با نمای پانوراما، سیستم‌صوتی با 10 بلندگو، صفحه‌نمایش مالتی‌مدیا 10.3 اینچی، اتصال تلفن‌همراه هوشمند و ... در دسترس است.

نسخه Crafted Edition از لکسوس NX

در بخش ایمنی نیز از همان سیستم ایمنی مخصوص لکسوس استفاده شده که ایمنی Pre-Collision را به همراه دارد؛ همچنین دارای قابلیت تشخیص عابرپیاده در شبانه‌روز و دوچرخه‌سوار هنگام روز است.

سیستم‌هایی همچون رادار نقطه‌کور با هشدار ترافیک عقب، کروز‌کنترل به همراه رادار، تشخیص خط‌‌‌کشی‌ها، تابلوخوان و روشنایی اتوماتیک چراغ‌های جلو، برای NX Crafted Edition در نظر گرفته‌ شده است. 

دو پیشرانه برای این کراس‌اور جمع‌وجور، قابل سفارش است. یک پیشرانه 2 لیتری بنزینی توربو با قدرت 235 اسب‌بخار و یک پیشرانه 2.5 لیتری هیبریدی با قدرت 197 اسب‌بخار که هر دو نیرو را به چرخ‌های جلو و یا تمام چرخ‌ها منتقل می‌کنند.

نسخه Crafted Edition از لکسوس RX

 لکسوس RX Crafted Edition مدل 2021

همانند دو مدل قبلی، با تریم خارجی مشکی طراحی شده است. رینگ‌های 20 اینچی، صفحه‌نمایش لمسی 12.3 اینچی، نویگیشن، کنترل به کمک صدا، اتصال به تلفن‌همراه هوشمند، سیستم‌صوتی با کیفیت بالا، صندلی‌‌جلو‌های برقی، تهویه مطبوع دوگانه، سیستم‌ امنیتی مخصوص لکسوس و امکانات بسیار دیگری، از جمله ویژگی‌ها و تجهیزات لکسوس RX Crafted Edition است.

یک پیشرانه 2 لیتری توربو با قدرت 235 اسب‌بخار برای RX300 و یک پیشرانه 3.5 لیتری V6 با قدرت 296 اسب‌بخار برای نسخه لوکس RX350 در نظر گرفته شده است. 

قیمت مدل UX 200 Crafted Edition از 43,334 دلار آغاز می‌شود؛ در حالی که NX 300 Crafted Edition تک دیفرانسیل 48,390 دلار، RX300 و RX350 نیز به ترتیب حداقل 60,496 دلار و 67,774 دلار قیمت دارند.

دیدگاه کاربران