گزارش نظرسنجی جدید J.D. Power

لکسوس تاج‌ قابلیت اطمینان را پس گرفت

6 اسفند 1399 18:45

به منوال سالیان اخیر، موسسه JD پاور گزارشی از کیفیت، خدمات پس از فروش و رضایت اطمینان مشتریان خودروها منتشر کرد. در این گزارش شاهد هستیم که لکسوس زیرمجموعه لوکس‌ساز تویوتا پس از یک سال دوری دوباره به صدر جدول اطمینان‌بخش‌ترین برندهای خودرویی برگشته است.

در گزارش امسال موسسه JD پاور به طور متوسط در هر خودرو 121 مشکل ریز و درشت وجود داشته است.در گزارش امسال به دست آوردن مقام سوم از سوی کیا موتورز نیز در نوع خود جالب توجه بوده است. آمار جدید نشان می‌دهد به طور متوسط در هر خودرو 121 مشکل ریز و درشت وجود داشته است. این در حالی بودکه متوسط مشکلات خودروها در سال قبل از آن 134 مورد گزارش شده است.

دیو سرجنت معاون کیفیت بخش خودرو در موسسه JD پاور در یک وبینار اعلام کرد بدون تردید قابلیت اطمینان خودروها در این صنعت بهترین چیزی است که تا کنون وجود داشته است. پس از لکسوس این پورشه بوده که در مقام دوم جای گرفته است. گفته می‌‌شود مدل اسپرت 911 یکی از کمترین مشکلات را در کلاس خود ثبت کرده است. این یعنی کسب دومین برتری طی سه سال گذشته برای این خودروی محبوب.

گزارش قابلیت اطمینان خودروها در سال 2021 توسط جی دی پاور

جایگاه چهارم به تویوتا می‌رسد. در حالی که کادیلاک و بیوک هر کدام با داشتن 100 گزارش مشکل در 100 خودروی مورد بررسی به مقام پنجم و ششم رسیده‌اند. هیوندای، جنسیس، لینکلن و آکورا نیز به ترتیب هفتم تا دهم شده‌اند.

نکته‌ جالب اینجاست که ب‌ام‌و آلمان با ثبت 108 مورد ایراد نتوانست در بین Top 10 قرار بگیرد. تسلا برای اولین‌بار 176 مشکل را در هر 100 خودروی مورد بررسی ثبت کرده است. اگرچه این برند به صورت رسمی در این گزارش قرار نمی‌گیرد چراکه تسلا به صاحبان این خودرو در 15 ایالت، اجازه این بررسی را نداده است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران