شارژ در 30 دقیقه

سیتروئن ای-برلینگو معرفی شد

9 اسفند 1399 13:12

در راستای تولید خودروهایی با آلایندگی صفر، پژو نسخه برقی ون‌های ریفتر و پارتنر را رونمایی کرد. در همین راستا سیتروئن، شریک هم‌وطن این خودروساز نیز پروژه‌ برقی کردن ون برلینگو - Berlingo - را اجرا کرده است.

در صورت استفاده از سیستم فست شارژ این عدد برای تکمیل 80 درصد ظرفیت باتری‌ها به نیم ساعت کاهش پیدا می‌کند. این خودرو که حالا با نام e-Berlingo شناخته می‌شود نسخه تمام برقی پسرعموهای خود در خانواده پژو به حساب می‌آید. سیتروئن ای-برلینگو مجهز به موتور برقی است که به لطف باتری‌های 50 کیلووات ساعتی حدود 134 اسب‌بخار قدرت و معادل 260 نیوتن‌متر گشتاور فراهم می‌کند. سیتروئن فوق با این خروجی می‌توان به سرعت نهایی 135 کیلومتر برساعت دست پیدا کند.

شرکت می‌گوید باتری لیتیوم-یون استفاده شده در این خودرو می‌تواند با یک بار شارژ کامل تا 280 کیلومتر پیمایش داشته باشد. این یعنی 5 کیلومتر بیشتر از پژو پارتنر و ریفتر برقی. تکمیل کردن ظرفیت این باتری‌ها با شارژر خانگی 7.5 ساعت طول می‌کشد. در حالی که در صورت استفاده از سیستم فست شارژ این عدد برای تکمیل 80 درصد ظرفیت باتری‌ها به نیم ساعت کاهش پیدا می‌کند.

ون برقی سیتروئن ای-برلینگو مدل 2021

سیتروئن برلینگو برقی مدل 2021 در تیپ‌های مدیوم و XL عرضه می‌شود. تفاوت عمده این تیپ‌ها طول 4.4 و 4.75 متری‌شان است. هر دو خودرو به صورت استاندارد با ساختار 5 نفره عرضه می‌شوند. در حالی که تیپ XL قابلیت تغییر به هفت نفره را نیز دارد.

فضای قسمت بار در ویرایش مدیوم حدود 775 لیتر است. در مقابل تیپ XL می‌تواند فضایی 1050 لیتری را در دسترس قرار دهد. البته وقت صندلی‌ها خوابانده شود، این فضا به 2126 لیتری افزایش پیدا می‌کند. این یعنی قرار دادن وسایلی با طول حدود 3 متر.

ون برقی سیتروئن ای-برلینگو مدل 2021

یکی از قابلیت‌های جذاب سیتروئن ای-برلینگو سوئیچ e-Toggle است که به راننده اجازه می‌دهد حالت‌های مختلف رانندگی (اکو، نرمال و پاور)، خلاص، پارک و دنده عقب را نیز انتخاب کرد.

سیتروئن می‌گوید این خودرو را از نیمه دوم سال جاری میلادی راهی بازار می‌کند.

دیدگاه کاربران