خودروی جدید ناوگان پست آمریکا

با Oshkosh NGDV آشنا شوید

9 اسفند 1399 15:50

خودروهای حاضر در ناوگان شرکت پست ایالات متحده عمری بیش از 30 سال دارند و ساخت شرکت Grumman هستند. البته به نظر می‌­رسد دیگر وقت خداحافظی با این خودروها رسیده باشد چراکه براساس قراردادی 10 ساله، خودروهای تازه نفس ناوگان پست توسط شرکت Oshkosh Defense تامین شده و در اختیار این نیرو قرار خواهند گرفت.

خودروهای جدید تحت قراردادی 10 ساله در اختیار شرکت پست قرار خواهند گرفت و قرار است در دو نسخه مجهز به پیشرانه درون‌سوز و برقی عرضه شود. خودروی ون طراحی شده برای شرکت پست، NGDV نام گرفته و طرحی کارتونی دارد. ارتفاع و طول کم کاپوت به همراه شیشه‌­های بزرگ، باعث افزایش دید راننده به محیط اطراف شده ضمن این‌که ارتفاع بلند سقف امکان حرکت آسان در محفظه بار و دسترسی راحت‌تر به مرسوله‌ها را برای نامه‌رسان فراهم می­‌کند.

در کشویی محفظه بار و ترمز خودکار پارک جزء سایر امکانات رفاهی جدید NGDV است، اما یکی از مهمترین کمبودهای موجود در خودروهای Grumman که در مدل جدید رفع شده را باید اضافه شدن سیستم تهویه مطبوع دانست که باعث افزایش راحتی راننده در روزهای گرم خواهد شد.

ایمنی NGDV هم نسبت به مدل‌های قبلی بسیار ارتقا یافته چراکه مجموعه‌ای شامل کیسه هوای راننده، ترمز خودکار جلو و عقب، حسگرهای پارک، پایش نقطه کور، هشدار برخورد از ناحیه جلو و دوربین 360 درجه به این خودرو اضافه شده است.

خودروی جدید ناوگان پست آمریکا

سپرهای جلو و عقب از جنس مواد مقاوم به همراه قطعات نصب شده در اطراف بدنه، از ایجاد آسیب در برخوردهای جزئی در سرعت‌های کم جلوگیری خواهند کرد.

قرار است NGDV در دو نسخه مجهز به پیشرانه درون‌سوز و برقی عرضه شود. ورود نسخه برقی این خودرو می­‌تواند عمل به بخشی از وعده رئیس جمهور جدید آمریکا برای استفاده از خودروهای پاک در ناوگان دولتی این کشور باشد.

قرارداد میان شرکت و دولت آمریکا برای ساخت 50 الی 150 هزار دستگاه NGDV رقمی در حدود 482 میلیون دلار است، که در صورت رضایت از کیفیت خودروها، ادامه خواهد یافت. شرکت Oshkosh برای تحویل اولین نمونه از این ون‌ها در سال 2023 برنامه‌­ریزی کرده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران