تولید در آذرماه 1400 قطعی شد

مشخصات سمند اتومات ایران خودرو

31 تیر 1400 10:08

تیر 1400: آقای مقیمی (مدیرعامل ایران خودرو) ضمن اشاره به تولیدانبوه گیربکس AMT این شرکت از شهریورماه 1400، خبر داده که این گیربکس جدید تا اواخر پاییز 1400 علاوه بر خودروی راناپلاس پانوراما، روی سمند جدید هم قرار می‌گیرد. البته این احتمال وجود دارد که تحویل سمند اتومات در فاز دوم صورت گرفته و تا اوایل سال 1401 نیز طول بکشد.

تولید سمند اتومات با موتور EF7 پلاس

خرداد 1400: یکی از محصولاتی که ایران خودرو در سال 1400 آنرا در بازار کشورمان عرضه می‌کند، سمند پلاس اتوماتیک خواهد بود.

در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید گیربکس 6 سرعته جدید ایران خودرو و همچنین رونمایی رانا پلاس پانوراما با این گیربکس جدید که در تاریخ نهم اسفندماه 1399 برگزار شد، شرکت ایران خودرو برای نخستین‌بار از «سمند اتومات» نیز رونمایی کرده بود.

(عکس از اسب بخار)

گیربکس جدید سمند اتومات

با اینکه ایران خودرو، اطلاعات خاصی درباره ویژگی‌های سمند اتومات نداده‌اند اما از همین حالا، باید خودمان را برای عرضه این محصول جدید در نیمه دوم سال 1400 آماده کنیم.

قبل از هرچیز، باید این نکته را بگوییم که سمند اتومات، گیربکس اتومات (AT) واقعی ندارد! بلکه مجهز به گیربکس 6 دنده نیمه‌اتومات (AMT) شده چراکه در غیر اینصورت، قیمت تمام شده آن برای خودرویی مثل سمند، توجیه اقتصادی نداشت.

گیربکس «نیمه اتومات»، چیزی بین گیربکس دستی (MT) و گیربکس اتومات (AT) است. به این معنی که خودرو، پدال کلاچ ندارد اما دنده بصورت دستی (+ و -) تعویض می‌شود. البته می‌توان آنرا در حالت A گذاشت تا تعویض‌ها را خودش انجام دهد. این گیربکس، حالت پارک (P) هم ندارد ولی حالت برفی (Snow) برای آن تعبیه شده که به شما اجازه می‌دهد تا در مواقع لغزنده بودن سطح جاده، شروع حرکت خودرو را با دنده 2 انجام دهید.

مشخصات فنی سمند اتومات

خودرویی که بعنوان سمند AMT6 رونمایی شده، در واقع همان سمند LX است. اما ایران خودرو گفته که این نسخه آزمایشی بوده و نسخه نهایی سمند اتومات، با همان چهره سمند پلاس، تولید خواهد شد.

همچنین ایران خودرویی‌ها قول داده‌اند که سمند اتومات را با موتور جدید +EF7 به تولیدانبوه برساند؛ موتوری که قدرت و گشتاورش تقریبا مشابه EF7 است اما بهبودهای فنی مختصری در آن صورت گرفته.

زمان تولید سمند اتومات

طبق آخرین برنامه ریزی ایران خودرو، گیربکس AMT جدید این شرکت، از مردادماه 1400 به مرحله تولید می‌رسد و در حالت تولیدانبوه، ظرفیت تولید سالانه 30 تا 50 هزار دستگاهی دارد. ضمن اینکه ایران خودرو می‌خواهد تا پایان سال 1400 به داخلی‌سازی 85 درصدی برای گیربکس AMT دست یابد.

گیربکس AMT جدید ایران خودرو، ابتدا روی خانواده رانا پلاس نصب می‌شود و بعد از آن، نوبت به خانواده سمند پلاس و خانواده دنا پلاس می‌رسد. ایران خودرو، هنوز زمان دقیقی برای عرضه سمند اتومات را اعلام نکرده اما گفته که تا پایان سال 1400، بیش از 12 هزار دستگاه از محصولاتش را با گیربکس AMT به بازار می‌فرستد.

با نصب گیربکس AMT روی سمند اتومات، به احتمال فراوان، خانواده پژو 206 نیز از طی سال‌های آینده، از آن بهره‌مند می‌شوند.

قیمت سمند اتومات ایران خودرو

با توجه به اختلاف قیمتی محصولات دنده دستی و دنده اتومات ایران خودرو، می‌توان چنین حدس زد که قیمت سمند اتومات حداکثر 20% گران‌تر از سمند LX خواهد بود.


معرفی سمندهای جدید:

»» معرفی سمند پلاس ایران خودرو
»» معرفی سورن پلاس ایران خودرو


قیمت لوازم یدکی سمند

قیمت لوازم یدکی انواع سمند ایران خودرو به همراه قیمت لوازم مصرفی و قطعات خودرو سمند را در لینک زیر مشاهده کنید:

»» لوازم یدکی انواع سمند

روغن موتور مناسب سمند

برای اطلاع از مشخصات بهترین روغن موتور مناسب انواع سمند و سمند سورن، لینک زیر را مطالعه کنید:

»» روغن موتور انواع سمند و سورن

دفترچه راهنمای خودرو سمند

جهت دانلود دفترچه راهنمای انواع سمند و سورن و همچنین دفترچه راهنمای خودروهای بازار ایران (به زبان فارسی) لینک زیر را مشاهده کنید:

»» دانلود دفترچه راهنمای مشتری

*عکس از اسب بخار


شرایط فروش ایران خودرو

برای اطلاع از آخرین اخبار فروش شرکت ایران خودرو و جهت مشاهده جدیدترین طرح پیش فروش ایران خودرو، طرح فروش نقدی ایران خودرو، طرح فروش فوق العاده ایران خودرو و طرح فروش اقساطی ایران خودرو، مقاله ثبت نام فروش فوق العاده ایران خودرو را مطالعه کنید.

نویسنده : مرتضی برجسته

دیدگاه کاربران
Mi 1399/12/13
داش گلم یکم عکس بیشتر میذاشتی
پاسخ
0
0
1