نسل جدید سوپراسپرت مازراتی

منتظر گرن‌توریسمو 2023 باشید

23 خرداد 1400 16:50

در ماه آوریل سال جاری، نمونه آزمایشی مازراتی گرن‌توریسمو درحالی مشاهده شد که چهره‌اش را زیر بدنه آلفارومئو جولیا پنهان کرده بود. البته در آن زمان این خودرو در مراحل اولیه از فاز توسعه قرار داشت. اما اکنون به نظر می­‌رسد پروژه ساخت گرن‌توریسمو به خوبی پیش می‌رود، چراکه مازراتی اقدام به انتشار تصاویر اولیه این خودرو با بدنه اصلی نموده است.

مازراتی اعلام کرده گرن‌توریسمو 2022 نخستین محصول این شرکت است، که به صورت کاملاً برقی هم عرضه خواهد شد.با وجود آن‌که بخش اعظم جزئیات بدنه در زیر پوشش‌های استتاری قرار گرفته است، اما برخی موارد همچون طرح جدید چراغ‌های جلو با شباهت به مازراتی MC20، فرم منحنی‌­وار جلوپنجره و شبکه ورودی­‌های جریان هوا در گوشه­‌های سپر جلو را می­‌توان تشخیص داد.

هیچ تصویری از بخش عقب مازراتی گرن‌توریسمو منتشر نشده و ستون C هم با روکش‌های استتاری مخفی شده است، اما می‌­توان از طرح جدید چراغ‌های عقب به همراه برخی جزئیات در ناحیه C اطمینان داشت.

به احتمال فراوان، مازراتی گرن‌توریسمو 2022 از پیشرانه مشترک با مدل MC20 استفاده خواهد کرد، بدین معنا که پیشرانه 6 سیلندر با 621 اسب­‌بخار قدرت و 729 نیوتن‌متر گشتاور به همراه جعبه‌دنده هشت سرعته دوکلاچه اتوماتیک، آرایش فنی این کوپه ایتالیایی را شکل خواهد داد.

مازراتی اعلام کرده گرن‌توریسمو 2022 نخستین محصول این شرکت است، که به صورت کاملاً برقی هم عرضه خواهد شد. البته این شرکت درنظر دارد از این به بعد، تمامی مدل‌های جدید خود را با پیشرانه برقی هم عرضه نماید.

نسل جدید مازراتی گرن‌توریسمو 2022

مازراتی گرن‌توریسمو 2022 فعلاً در حال گذراندن آخرین مراحل تست و بررسی قبل از ورود به خط تولید است. انتظار می‌­رود تا پیش از پایان سال جاری میلادی شاهد رونمایی رسمی از گرن‌توریسمو و نسخه روباز آن یعنی گرن‌کابریو باشیم درحالی‌که معرفی نسخه برقی این خودروها ممکن است به سال 2022 موکول شود. فروش این کوپه ایتالیایی هم از سال 2022 آغاز خواهد شد.

بد نیست بدانید مازراتی قصد دارد تا سال 2024 از 16 محصول رونمایی کند. که کراس‌­اور گرکاله هم به عنوان بخشی از این برنامه در سال 2021 رونمایی خواهد شد.

دیدگاه کاربران
Amirsam 1399/12/10
سلام و عرض خسته نباشید! فکر کنم تصویر فوق مربوط آلفارومو جولیا هست
پاسخ
1
0
0
توربومن 1399/12/10
در پاراگراف دوم متن به همین موضوع اشاره شده
0
0