هدیه مانی خوشبین بعد از 3 سال رسید

معرفی اولین و تنها نسخه مک‌لارن اسپیدتیل هرمس

11 اسفند 1399 12:00

می‌گویند ارزش کلکسیون خودروهای مانی خوشبین سرمایه‌دار ایرانی-آمریکایی چیزی بیش از 250 میلیون دلار است. بنابراین منطقی است که او برای این عشق و علاقه خود پول‌های سنگینی هزینه کند.

از ابتدای درخواست تا تحویل مک‌لارن اسپیدتیل هرمس به مانی خوشبین چیزی حدود سه سال زمان صرف شد.مجموعه خوشبین شبیه هیچکس دیگری نیست. چراکه او سعی می‌کند خودروها خود را تا جایی که می‌تواند، منحصربه‌فرد انتخاب کند. خودروهایی که بخشی از آن‌ها شامل مک‌لارن P1 مشکی کربن، بوگاتی شیرون هرمس، پاگانی هوایرا هرمس، بوگاتی منصوری و البته پورشه بسیار کم‌یاب 935 است. برهمین اساس تعجبی ندارد که خرید مک‌لارن اسپیدتیل جدید او نیز روند خاصی را در پیش گرفته باشد.

خوشبین وقتی می‌خواست مک‌لارن اسپیدتیل را سفارش دهد با مدیرعامل مک‌لارن تماس گرفت و از آن‌ها پرسید آیا MSO (بخش سفارشی‌سازی مک‌لارن) می‌تواند این مدل را با همکاری هرمس بسازد؟ به همین دلیل پروژه وارد فاز عجیبی شد. جلسات متعددی به درخواست خوشبین برگزار شد و درنهایت دو طرف (مک‌لارن و شرکت هرمس) سر این پروژه به توافق رسیدند.

مک‌لارن اسپیدتیل هرمس مانی خوشبین

از ابتدای درخواست تا تحویل خودرو چیزی حدود سه سال زمان صرف شد. ابتدا قرار بود اسپیدتیل مانی خوشبین در ادای احترامی به مک‌لارن F1 GTR به رنگ نارنجی دربیاید. اما کمی بعد او تصمیم گرفت برای این خودرو رنگ بسیار ویژه آبی Abyss را انتخاب کند. رنگی که در حقیقت همان آبی نیمه‌شب است با این تفاوت که حسب دستور مشتری کمی تیره‌تر شده است. این رنگ درواقع یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای کیف دستی هرمس به حساب می‌آید.

در حال حاضر تصاویر کمی از کابین این خودرو منتشر شده ولی خوشبین می‌گوید قصد داشته اسپیدتیل او ظریف و کلاسیک باشد. بنابراین طبق تجربه‌های قبلی کابین آن با چرم قهوه‌ای و سفید خواهد بود.

مک‌لارن اسپیدتیل مجهز به یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربو با فناوری هیبریدی است. قدرت موتور برقی آن به تنهایی 310 اسب‌بخار برآورد شده است. خروجی نهایی آن نیز 1035 اسب‌بخار است. بد نیست بدانید سرعت نهایی اسپیدتیل 402.3 کیلومتر برساعت و شتاب صفر تا 300 کیلومتر برساعتش نیز 12.8 ثانیه است.

دیدگاه کاربران