شاسی‌بلند لوکس رولزرویس خاص‌تر از همیشه

پروژه جدید منصوری برپایه کالینان

12 اسفند 1399 12:08

کالینان، تنها شاسی‌بلند ساخته‌ رولزرویس است که هنگام رونمایی، با انتقادهای فراوان همراه بود؛ اما طولی نکشید که با استقبال مشتریان رو‌به‌رو شد و حالا سهم قابل توجهی از فروش محصولات رولزرویس، از آن کالینان است.

نیمه‌ پایینی بدنه مات و تیره است اما نیمه‌ بالایی آن با رنگ مشکی متالیک می‌درخشد. مرز بین این دو نیمه با یک نوار باریک آبی‌رنگ، کاملاً مشخص شدهشاسی‌بلند رولزرویس، به اندازه کافی زیبا و چشمگیر هست، اما منصوری تا به حال رولزرویس‌های فراوانی را با ایجاد تغییرات منحصربه‌فرد خویش، خاص‌تر از قبل ساخته و در جدیدترین پروژه به سراغ یک دستگاه کالینان مشکی‌رنگ رفته است.

نیمه‌ پایینی بدنه مات و تیره است اما نیمه‌ بالایی آن با رنگ مشکی متالیک می‌درخشد. مرز بین این دو نیمه با یک نوار باریک آبی‌رنگ، کاملاً مشخص شده است. اما قسمت جذاب این کالینان منصوری، کابین آن است که تماماً با رنگ آبی marine (دریایی) پوشیده شده.

دوخت‌ رودری‌ها به شکل الماس طراحی شده‌اند که با چرم آبی‌رنگ بسیار همخوانی دارد. لوگوی منصوری نیز روی پشتی صندلی‌ها به چشم می‌خورد‌. حتی داشبور کالینان منصوری، به تبع از بقیه اجزای کابین، به رنگ دریاست و در آخر نیز کفپوش‌ها با لبه‌های سفیدرنگ تزئین شده‌اند.

تیونینگ رولزرویس کالینان توسط منصوری

منصوری در گذشته پیشرانه نسخه Billionaire (محصولی برپایه رولزرویس کالینان) را تقویت کرد و قدرت آن را 39 اسب‌بخار و گشتاور را 100 نیوتن‌متر افزایش داد، اما هنوز مشخص نشده که چه نسخه‌ای را برای پیشرانه پروژه جدید خود پیچیده است. با این حال حتی اگر خبری از تغییر و تقویت پیشرانه کالینان جدید نباشد، پیشرانه 6.75 لیتری توئین‌توربوشارژ آن 563 اسب‌بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که در نتیجه‌ این شاسی‌بلند لوکس می‌تواند در مدت کمی بیش‌‌تر از 5 ثانیه، به سرعت 100 کیلومتر برساعت و در ادامه نهایت سرعت خود را به 250 کیلومتر‌ برساعت برساند.

دیدگاه کاربران