نسخه کوپه از کراس‌اور برقی XC40

معرفی ولوو C40 Recharge مدل 2022

13 اسفند 1399 10:56

شرکت ولوو در کنار اعلام تصمیم خود برای عدم تولید محصولات مجهز به پیشرانه درون‌سوز از سال 2030، یک کراس‌اور برقی جدید به نام C40 Recharge را هم معرفی نموده است. این خودرو که در واقع نسخه کوپه از کراس‌اور برقی XC40 به‌شمار می­‌آید، دومین محصول کاملاً برقی ولوو به شمار می­‌آید.

مشخصات فنی C40 Recharge با نسخه برقی XC40 یکسان بوده و شاهد نصب دو موتور برقی روی محورها با قدرت کلی 402 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 660 نیوتن‌متر هستیمدر چراغ‌های جلو و عقب C40 Recharge از فناوری پیکسل (pixel technology) استفاده شده ضمن این‌که چراغ‌های مه‌شکن هم به شکل افقی درآمده و روی طرح سپر هم تغییراتی اعمال شده و چراغ‌های عقب نیز روی در صندوق امتداد یافته‌اند.

یکی دیگر از ویژگی‌­های این خودروی دوستدار محیط زیست را باید حذف چرم از پوشش‌های فضای داخلی آن دانست که برای اولین بار در یک محصول مدرن از ولوو اتفاق می‌­افتد.

ارتفاع ولوو C40 تقریباً 7 سانتی‌متر نسبت به XC40 کاهش یافته درحالی‌که طول و عرض کمی افزایش پیدا کرده است. همانطور که از یک کراس‌اور کوپه انتظار می‌­رود، فضای بالای سر سرنشینان عقب کاهش یافته که در این خودرو کمی بیشتر از 4 سانتی‌متر برآورد می­‌شود. البته فضای بار در هر دو بخش زیر کاپوت و داخل صندوق عقب با نسخه برقی ولوو XC40 برابر است.

ولوو C40 Recharge مدل 2022

مشخصات فنی C40 Recharge با نسخه برقی XC40 یکسان بوده و شاهد نصب دو موتور برقی روی محورها با قدرت کلی 402 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 660 نیوتن‌متر هستیم که برای رساندن این خودرو به سرعت 100 کیلومتر برساعت در مدت تنها 4.7 ثانیه کفایت می‌­کند.

حداکثر سرعت ولوو C40 Recharge هم روی رقم 180 کیلومتر برساعت ثابت شده که الزاماً ربطی به نیروی پیشرانه خودرو ندارد چراکه همچون سایر محصولات جدید ولوو، در این خودرو نیز محدودکننده الکترونیکی سرعت نصب شده است.

باتری این خودرو 78 کیلووات ساعت ظرفیت دارد که 75 کیلووات ساعت آن قابل بهره‌برداری است و شعاع حرکتی برابر با 338 کیلومتر (براساس استاندارد EPA) و 420 کیلومتر (براساس استاندارد WLTP) را برای آن فراهم می‌­کند.

ولوو C40 Recharge مدل 2022

شارژ مجموعه باتری این خودرو با اتصال به جریان 11 کیلوواتی 8 ساعت به طول می­‌انجامد درحالی‌که جریان سریع 150 کیلووات می‌­تواند 80 درصد ظرفیت باتری را ظرف تنها 40 دقیقه شارژ کند.

ولوو قصد دارد تولید C40 Recharge را از پاییز سال جاری در تاسیسات خود واقع در بلژیک و در کنار مدل XC40 آغاز نماید. قرار است تا نیمه دهه پیش رو 5 مدل برقی دیگر به جمع محصولات این شرکت اضافه شود، زمانی که براساس پیش‌بینی ولوو نیمی از تولیدات سالیانه این شرکت را خودروهای برقی و نیم دیگر را انواع پلاگین-هیبرید تشکیل خواهند داد.

به اعتقاد مسئولان شرکت ولوو هیچ آینده روشنی برای خودروهای مجهز به پیشرانه درون‌سوز (اعم از دیزل یا بنزینی) وجود ندارد و همانطور که در ابتدای مطلب عنوان شد، این شرکت از سال 2030 به بعد، تنها به ساخت خودروهای برقی اقدام خواهد کرد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران