خودروی باگی مخصوص مسابقات باجا

تجربه متفاوت آفرود با SCG 008

13 اسفند 1399 16:11

موسس شرکت Scuderia Cameron Glickenhaus یعنی آقای James Glickenhaus به تازگی اقدام به انتشار تصاویری از یک خودروی باگی مخصوص مسابقات باجا داکار نموده است. این خودرو که با نام SCG 008 از سوی شرکت سازنده معرفی شده، تاحدی ادامه‌دهنده راه خودروی دیگری است به نام Baja Boot که ایده ساخت آن 12 ماه قبل توسط این شرکت مطرح و بعداً با نام Mini Boot معرفی شده بود.

هنوز مشخص نیست که چه پیشرانه‌­ای روی SCG 008 باجا داکار نصب شود ولی در صورت انخاب گزینه 8 سیلندر، با یک باگی هیولا مواجه خواهیم بود.در واقع متخصصان SCG در طول یک سال گذشته، با تلفیق طرح سوپراسپرت این شرکت یعنی مدل 004 و ایده‌ه­ای یاد شده، به نتیجه نهایی یعنی SCG 008 رسیده‌­اند.

فرم هلالی چرخ‌ها و چراغ‌های جلو مشابه با مدل SCG 004 بوده ولی چراغ‌های دیلایت LED و 4 چراغ مه‌شکن روی کاپوت، هویت اصلی این مدل به عنوان یک خودروی باگی را نمایان می‌­کنند.

فرم اتاق در SCG 008 دگرگون شده و به جای یک محفظه با چند شیشه، شاهد فضایی محافظت شده با میله و شبکه توری در اطراف آن هستیم. به لطف سیستم تعلیق مرتفع و تایرهای بسیار بزرگ مخصوص آفرود، SCG 008 در ارتفاع نسبتاً زیادی از سطح زمین قرار گرفته است. در نمای عقب SCG 008 باجا داکار هم می­‌توان شباهت‌هایی با طرح مفهومی Baja Boot پیدا کرد که شامل دو خروجی اگزوز در دو سوی بالای بخش عقب بدنه، قطعه برآمده روی سقف و دو چرخ زاپاس می­‌شود.

تجربه متفاوت آفرود با SCG 008

یکی از نکات جالب درباره طراحی این خودروی باگی این است که SCG 008 یک خودروی سه نفره بوده و دو سرنشین در کنار یکدیگر و پشت سر راننده قرار خواهند گرفت.

هنوز مشخص نیست که چه پیشرانه‌­ای روی SCG 008 باجا داکار نصب شود ولی اگر قرار باشد از همان پیشرانه 8 سیلندر پیشنهاد شده برای Baja Boot در این خودرو استفاده شود، می‌­توان به جرات ادعا کرد که با یک باگی هیولا مواجه خواهیم بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران