زیباترین کفشدوزک دنیا

بوگاتی دیوو با طراحی عجیب

13 اسفند 1399 16:35

یکی از مشتریان همیشه ثروتمند بوگاتی بهانه‌ای طنزآمیز برای سوزاندن پول خود پیدا کرده است. این شخص سوپراسپرت Divo شرکت را با طراحی و رنگ‌آمیزی جدیدی سفارش داده است که در نمای بیرونی شکل کفشدوزک را تداعی می‌کند.

بوگاتی برای بررسی و پیاده‌سازی طرح کفشدوزک مانند روی بدنه دیوو، یک سال و نیم زمان صرف کرد.مشتری آمریکایی بوگاتی دیوو درخواست یک الگوی خاص هندسی را داشته که البته به مرور در انتهای خودرو با یک طرح الگوریتمی محو شود. اوایل کار بوگاتی تصور نمی‌کرد که این درخواست چندان جدی باشد. ولی بعد از قبول کردن آن حسب اصالت خود یک سال و نیم زمان را صرف پیدا کردن راهی برای پیاده‌سازی این طرح رو منحنی‌های بدنه کرد به طوری که به ساختار هندسی الماس‌مانند آن آسیبی نرسد.

در کل روی بدنه این خودرو حدود 1600 شکل الماسی وجود دارد که تقریباً کل بدنه را پواشنده است. درواقع برخلاف یک کفشدوزک واقعی که از هندسه دایره‌‌ای استفاده می‌کند، الگوی این یوگاتی دیوو به صورت لوزی شکل گرفته است.

بوگاتی دیوو با طرح کفشدوزک

رنگ اصلی قرمز سفارشی است که طراحی گرافیکی آن با رنگ متضاد در نظر گرفته شده است. برای ایجاد این جلوه، بوگاتی ابتدا بدنه قرمز را رنگ می‌کند و سپس لایه محوشونده را از ابتدا تا انتها روی آن می‌کشد. نکته مهم اینجاست که قبل از نقش بستن شکل‌های الماسی، می‌بایست از محل دقیق قرارگیری آنها اطمینان حاصل شود تا تقارن به خوبی به چشم بیاید. این روند آرام آرام تا انتها ادامه پیدا می‌کند تا درنهایت سایه زرشکی زیر آن پیدا شود.

شاید جالب باشید بدانید بوگاتی قبل از تحویل نسخه نهایی به مشتری، چندین‌بار این فرایند را آزمایش کرده است. به گفته دیرک هینزه متخصص سفارشی‌سازی محصولات بوگاتی، سختی بزرگ این کار این بود که هر مانور رنگی روی این خودرو می‌بایست با دقت بسیاری انجام شود. به همین دلیل بوده که تا اجرای نهایی چندین بار آن را تمرین کردیم.

بوگاتی تنها 40 دستگاه دیوو ساخته است که قیمت پایه آن‌ها از 6 میلیون دلار آغاز می‌شود. البته شرکت هنوز اعلام نکرده است که برای انجام این طراحی اضافی چقدر پول بیشتری از مشتری‌اش دریافت کرده است.

دیدگاه کاربران