• کي ام سي جي 7 برقي
  • کي ام سي جي 7 برقي

لیست امکانات منتشر شد!

بررسی کی ام سی جی 7 برقی (KMC J7 EV)

14 آذر 1402 09:21

کاتالوگ کی ام سی جی 7 برقی

آذر 1402: شرکت کرمان موتور برای نخستین‌بار، اطلاعات فنی اولین سدان تمام برقی KMC را منتشر کرد. عرضه این محصول جدید، از طریق سامانه یکپارچه خودرو، خواهد بود:

کاتالوگ کی ام سی جی 7 وارداتی (PDF)

امکانات جی 7 برقی کرمان موتور

آذر 1402: همزمان با انتشار کاتالوگ محصول جدید کرمان موتور، امکانات کی‌ام‌سی J7 برقی نیز مشخص گردید:

. ​​تریم داخلی دو رنگ
. آفتابگیر ردیف جلو
. کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان
. سیستم صوتی مجهز به بلوتوث، رادیو، USB
. درگاه USB ردیف عقب
. چهار بلندگو
. فرمان چرمی با قابیلت تنظیم ارتفاع فرمان در دو جهت
. کروز کنترل
. پشت آمپر دیجیتال
. تهویه مطبوع اتوماتیک بصورت لمسی
. دریچه تهویه مطبوع مختص سرنشینان عقب
. تنظیم دستی صندلی راننده در 6 جهت
. تنظیم دستی صندلی جلو در 4 جهت
. مجهز به 2 کیسه هوا
. سیستم پایش فشار باد تایرها
. سیستم کنترل پایداری الکترونیکی
. سنسور پارک عقب
. دوربین دنده عقب
. سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی
. سیستم کنترل حرکت در سر بالایی
. سنسور باران
. خروجی 12 ولت ردیف جلو
. اتو هلد
. ورود بدون کلید
. فرمان برقی
. آنتن بال کوسه ای
. سیستم ترمز جلو و عقب دیسکی
. ترمز پارک برقی
. اندازه رینگ و لاستیک : 215/55R17
. چراغ های جلو LED
. چراغ روشنایی روز
. چراغ مه شکن عقب
. چراغ خوش آمدگویی
. چراغ مطالعه ردیف جلو و عقب
. قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
. روشن شدن اتوماتیک چراغ جلو
. شیشه های جانبی برقی مجهز به سیستم تک لمسی
. سیستم پاور ویندوز
. آینه جانبی با تنظیم برقی

رونمایی جک J7 برقی در ایران

مرداد 1402: روز چهارشنبه مورخ 25 مردادماه، در حاشیه نشست هیئت دولت، از چندین خودرو برقی رونمایی شد که یکی از آنها، SEHOL E50A بود؛ خودرویی که پرچمدار محصولات برقی جک محسوب می‌شود.

رونمایی جی 7 برقی در ایران (عکاس: فروغ طاهرخانی)

باتوجه به عرضه KMC J7 در بازار ایران، قابل پیش بینی بود که شرکت کرمان موتور در آینده‌ای نزدیک، نسخه تمام برقی آنرا نیز به کشورمان بیاورد. البته در صورت عرضه این خودرو در ایران، تحت برند کی‌ام‌سی، تحویل خریداران ایرانی می‌شود.


لوکس ترین سدان برقی جک

چینی‌ها از سال 2019، تولید گران‌ترین سدان جک (JAC)، یعنی جک J7 را شروع کردند و این خودرو جدید نهایتا در مدل 2020 برای اولین‌بار به خیابان‌های چین آمد.

جک جی7، که در بازار چین با نام SEHOL A5 شناخته می‌شود، آنقدر طراحی تمیز و حساب شده‌ای دارد که نسل جدید سایر محصولات جک، مانند جک X7 (یا همان کی‌ام‌سی K7) و حتی جک X8 ، در سال 2020 و دقیقا با همین الگو و با همین سبک و سیاق، طراحی شدند.

در اواسط سال 2020، شرکت خودروسازی جک، موفق شد تا نسخه تمامی برقی جک جی7 را هم بسازد؛ خودرویی که در ابتدا SEHOL A5 EV نامیده می‌شد ولی سپس با نام JAC iC5 به بازار جهانی معرفی شد. البته چینی‌ها در سال 2021 مجددا نام این محصول را به SEHOL E50A تغییر دادند و در برخی از بازارهای صادراتی نیز آنرا با نام JAC EJ7 فروختند. البته در بازار کشورمان، قرار است با نام KMC J7 EV عرضه شود.

طراحی جک J7 برقی

اگر به ظاهر جک EJ7 دقت کنید، حتما متوجه می‌شوید که نسبت به جک جی7، تفاوتی خاصی در طراحی آن رخ نداده و فقط دریچه‌های جلوپنجره‌اش را (مانند اکثر خودروهای برقی بازار جهانی) بسته‌اند. پشت همین جلوپنجره، محل اتصال کابل شارژ، تعبیه شده است. البته جک، طراحی سپرها را هم اندکی تغییر داده تا EJ7، ظاهر اسپرت‌تری نسبت به J7 داشته باشد.

حتی درون کابین جک EJ7 نیز تغییری نکرده و غیر از حذف دکمه‌های پیانویی (که قبلا در زیر مانیتور قرار داشت)، تقریبا سایر قسمت‌های کابین، مانند جک جی7 بنزینی است. البته به لطف برقی‌بودن خودرو، دیگر خبری از اهرم دنده در کنسول وسط نیست و جای آنرا یک موس چرخشی، با سه حالت گیربکس R و D و N گرفته است.

مشخصات فنی جک J7 برقی

درحالیکه جک جی7 بنزینی از موتور توربوشارژ 1.5 لیتری GDI بهره می‌برد اما جک EJ7، قدرتش را از یک موتور تمام الکتریکی می‌گیرد و جالب‌تر اینکه این موتور الکتریکی، بسیار قدرتمندتر از موتور بنزینی جی7 است طوریکه حدود 190 اسب بخار و 340 نیوتن متر گشتاور را در اختیارتان قرار می‌دهد.

با این خروجی بسیار خوب، این جک برقی 1650 کیلوگرمی، فقط به 7.6 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر برساعت نیاز دارد. حداکثر سرعت این خودرو برقی، شاید برای خیلی‌ها راضی کننده نباشد چراکه بیشتر از 142 کیلومتر برساعت نمی‌توان با EJ7 سرعت گرفت. البته برای خودرویی برقی با این مشخصات، کسی به دنبال سرعت نیست!

پیمایش جک EJ7 نیز عددی قابل تحسین است. با باتری‌های 50.1 کیلووات‌ساعتی، حداکثر مسافت قابل پیمایش آن به حدود 402 کیلومتر می‌رسد.

البته فراموش نکنیم که جک تا قبل از سال 2021، گران‌ترین تیپ EJ7 را به پکیج باتری‌های 64.5 کیلووات‌ساعت مجهز کرده بود و با کمک این باتری، پیمایش خودرو به حدود 530 کیلومتر می‌رسید. اما از سال 2021 به بعد، عرضه این پکیج متوقف گردید. بنابراین نسخه عرضه شده در بازار ایران نیز دارای همان پکیج 50.1 کیلووات‌ساعت با پیمایش تقریبی 402 کیلومتر است.

شارژ باتری‌های جک EJ7 در حالت عادی، حدود 8 ساعت و 30 دقیقه، زمان می‌برد. اما جک گفته که در صورت استفاده از پکیج شارژ سریع، در حدود 48 دقیقه، می‌توان تا 80% ظرفیت باتری‌هایش را شارژ کرد.

قیمت جک J7 برقی

در بازار چین، قیمت گران‌ترین تیپ جک جی 7 بنزینی، تقریبا معادل ارزان‌ترین تیپ جک J7 برقی است! درحالیکه تیپ بنزینی این خودرو، حداکثر 146 هزار یوآن قیمت دارد، اما قیمت جک J7 برقی، از حدود 153 هزار یوآن آغاز می‌شود و در فول‌ترین نسخه نیز به حدود 190 هزار یوآن می‌رسد. به عبارت دقیق‌تر، قیمت جک EJ7 در ارزان‌ترین تیپ، حدود 20 هزار دلار و در گران‌ترین تیپ نیز حدود 26 هزار دلار است.


فروش کی ام سی جی 7

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت کرمان موتور، شامل طرح پیش فروش خودروهای کی ام سی و همچنین طرح فروش نقدی و اقساطی KMC کرمان موتور، مقاله شرایط فروش کی ام سی را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران