در انتظار معجزه مارانلو

جانشین لافراری در راه است

17 اسفند 1399 11:25

ابرخودروها از فرایند متعارف چرخه زندگی خودروها پیروی نمی‌کنند. به این معنی که نسل جدید آن‌ها هر 7 یا 8 سال رونمایی نمی‌شود. مثلاً فراری LaFerrari حدود 10 سال بعد از انزو به بازار عرضه شد. این احتمال وجود دارد که عرضه پرچم‌دار جدید شرکت حتی بیشتر هم طول بکشد.

محصول جدید فراری به صورت هیبریدی خواهد بود ولی فراری تضمین کرده است که پیشرانه 12 سیلندر Vشکل آن را حفظ کند.حال که آخرین فراری V12 موتور وسط به دهمین سال حضور خود نزدیک می‌شود، فراری تصمیم به معرفی جانشین واقعی آن گرفته است. ادعای این حرف عکس‌های جدیدی است که جاسوسان صنعتی به تازگی منتشر کرده‌اند.

در ظاهر که این یک نسخه کاملاً استاندارد از Aperta فراری است. اما اگر دقیق‌تر به آن نگاه کنید تغییراتی زیادی روی آن خواهد دید. شاید بارزترین آن عدم وجود قفل مرکزی چرخ‌ها باشد. اکنون رینگ‌ مدل آزمایشی متشکل از ساختار 5 مهره است.

در نمای جلویی سپر دستخوش تغییرات فراوانی شده است. چراکه ورودی هوا شکل و اندازه دیگری به خود گرفته است. در این مدل دیگر خبری از آن دریچه بزرگ هوای روی کاپوت نیست. اگرچه پوشش استتاری کمی بیننده را گمراه می‌کند ولی کاملاً مشخص است که ورودی هوای تغذیه‌کننده پیشرانه V12 به طور کامل فرق کرده است و حالا طراحی زاویه‌دارتری دارد.

هایپرکار فراری جانشین لافراری

در قسمت عقب چراغ مه‌شکن و ستون مرکزی که همیشه نشان لافراری روی آن قرار داشت، دیده نمی‌شود. اگر دقت کنید خواهید دید که اگزوزهای چهارتایی نیز کمی رو به بالا هستند. دوست‌داران واقعی این برند متوجه شده‌اند که در این نسخه دیگر اثری از کاور محفظه پیشرانه که به عقب کشیده می‌شود، نیست. چراکه در مدل جدید این فاصله بسیار کوتاه‌تر است. شاید این به معنی پنهان شدن نیروگاه 12 سیلندر آن باشد.

بدیهی است که همه‌چیز تا لحظه عرضه نسخه نهایی می‌تواند باز هم تغییر کند. انتظار داریم که فراری کلیه پنل‌های بدنه را نیز تغییر دهد. مشخص نیست که جانشین لافراری ارتباطی با سوپراسپرت مدل 2023 فراری که قصد دارد در مسابقات لمان شرکت کند، دارد یا خیر. اگر هم اینطور نباشد ولی هم‌چنان منطقی است که برخی از فناوری‌های نسخه مسابقه‌ای توسط ویرایش جاده‌ای به کار گرفته شود.

هرچه هست، محصول جدید فراری به صورت هیبریدی خواهد بود ولی فراری تضمین کرده است که پیشرانه 12 سیلندر Vشکل آن را حفظ کند. کارشناسان می‌گوید بسیار بعید است که فراری امسال از ابرخودروی جدید خود رونمایی کند. فراری اکنون پروژه بزرگ شاسی‌بلند پورسانگ را در ترافیک خود دارد. این احتمال می‌رود که ابرخودروی جانشین لافراری اوایل سال 2023 رونمایی شود.

دیدگاه کاربران