ورود به بازار در سال آینده میلادی

انتشار تصاویر رنو مگان برقی

14 شهریور 1400 12:25

تنها چند روز پیش از رونمایی رسمی رنو مگان E-Tech در نمایشگاه خودرو مونیخ، شرکت سازنده تعدادی تصویر از این محصول جدید را منتشر کرده است.

طراحی بدنه رنو مگان برقی

این هاچ‌بک قدبلند به عنوان نخستین محصول برقی رنو در کلاس C به بازار می‌آید درحالی‌که پیش از این خودروهای برقی توئینگو E-Tech و زوئی به رده خودروهای A و B وارد شده‌­اند.

رنو مگان E-Tech

نمونه نهایی مگان E-Tech را باید همتای کانسپت مگان eVision دانست که سال گذشته و به عنوان یک طرح مطالعاتی رونمایی شد. با وجود تغییرات نسخه نهایی نسبت به نسخه کانسپت، طرح کلی آن به عنوان خودرویی بین هاچ‌بک و کراس‌­اور بدون تغییر باقیمانده است.

شباهت میان تناسبات بدنه مگان E-Tech با کراس‌اور برقی نیسان یعنی آری‌یا، این فکر را تقویت می­‌کند که محصول رنو هم براساس پلتفرم مشترک با آن خودرو یعنی CMF-EV شکل گرفته و از قوای محرکه مشابه بهره‌­مند شده است.

کابین و امکانات رنو مگان برقی

غیر از فرم بدنه، چند تصویر هم از داشبورد مگان E-Tech منتشر شده که وجود دو نمایشگر به همراه چند دکمه لمسی را تایید می­‌کند. نمایشگر اطلاعات سرگرمی ظاهری شبیه به تبلت دارد و به صورت عمودی در میانه داشبورد ایستاده است، درحالی‌که صفحه نمایش دیجیتال پشت آمپر به صورت مستطیل افقی در پشت فرمان D کات خودنمایی می­‌کند.

تیزری از کابین رنو مگان برقی

با وجود بخش محدودی از فضای کابین که در تصویر دیده می­‌شود، می­‌توان خطوط ساده و مستقیم طراحی داشبورد و بخشی از نمایشگر مرکزی این خودرو را تشخیص داد.

در تصویر دیگری که از این بخش منتشر شده می­‌توان محفظه کوچک دیگری در کنسول میانی را تشخیص داد. دوخت طلایی رنگ پوشش صندلی و زیرآرنجی، نکته قابل توجه دیگری است که در این تصاویر جلب نظر می‌­کند.

تیزری از کابین رنو مگان برقی

مشخصات فنی رنو مگان برقی

برخی مشخصات فنی این محصول جدید هم توسط سازنده اعلام شده است.

موتورهای برقی این خودرو 217 اسب‌­بخار قدرت در اختیارش قرار می‌دهند، که احتمالاً به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. مجموعه باتری به ظرفیت 60 کیلووات ساعت از این سامانه پشتیبانی می‌کند و نیروی لازم برای پیمودن 450 کیلومتر مسافت را براساس استاندارد WLTP در اختیار این خودرو قرار خواهد داد. ضخامت 11 سانتی‌متری باتری‌ها، باریک‌ترین در میان نمونه­‌های مشابه بشمار می‌­آید و براساس اعلام شرکت سازنده، ابعاد باتری تاحدی به ابعاد فضای کابین یاری رسانده است.

البته احتمال دارد که در هنگام رونمایی نسخه نهایی مگان جدید، طیف گسترده‌­ای از پیشرانه‌­ها به همراه مجموعه‌­ای متنوع از باتری­‌ها با ظرفیت گوناگون هم برای این خودرو معرفی شود، ولی فعلاً نمی‌­توان دراین باره مطمئن بود.

رنو مگان E-Tech

برنامه تولید رنو مگان برقی

شرکت رنو قصد دارد تولید مگان E-Tech را در تاسیسات خود در شمال فرانسه آغاز کند. این خودرو از نیمه اول سال 2022 و در کنار نسل فعلی مگان هاچ‌بک و استیشن در بازار اروپا به فروش خواهد رسید.

هرچه باشد، مگان برقی به عنوان بخشی مهم از برنامه رنو برای ساخت خودروهای بدون آلایندگی تا سال 2030 شناخته می‌­شود. رنو امیدوار است تا سال 2030، 9 خودرو از مجموع 10 محصول عرضه شده توسط این شرکت، مجهز به پیشرانه برقی باشد.

دیدگاه کاربران