قیمت پایه 105,595 دلار

انتشار اطلاعات بیشتر از شاسی‌بلند برقی هامر

18 فروردین 1400 11:00

درحالی‌که بازار خودروهای شاسی­‌بلند هر روز شاهد ورود مدل‌های تازه است و بسیاری خودروسازان همچون برندهای اشرافی رولزرویس و بنتلی یا شرکت‌های گمنام و تازه‌­وارد هم پا به این عرصه گذاشته‌­اند، جای خودروی باسابقه‌­ای همچون هامر بسیار حس می­‌شود.

اولین سری هامر یعنی نسخه Edition 1 در اوایل سال 2023 و با قیمت پایه 105,595 دلار وارد بازار خواهد شد. پس از اعلام جی‌­ام­‌سی (GMC) مبنی بر بازگشت هامر پیکاپ، بسیاری افراد حدس زدند که نسخه شاسی­‌بلند این خودرو نیز در راه باشد. اکنون انتظار علاقمندان به پایان رسیده چراکه هامر برقی در قالب یک خودروی شاسی­‌بلند و با مدل 2024 به صورت رسمی رونمایی شده تا خاطرات هامر H2 را زنده کند.

مشخصات و ویژگی‌های فنی شاسی‌بلند برقی هامر

هامر شاسی‌­بلند هم مثل همتای پیکاپ خود از سه موتور برقی بهره‌­مند شده درحالی‌که نسخه ارزان‌تری از این مدل با دو پیشرانه الکتریکی و 625 اسب‌بخار قدرت، با کمی فاصله زمانی عرضه خواهد شد.

بد نیست بدانید قدرت هامر شاسی‌­بلند در حدود 170 واحد نسبت به نسخه پیکاپ کاهش یافته چراکه براساس اعلام شرکت سازنده، نیروی خروجی آن 830 اسب‌بخار خواهد بود. البته خبر خوش این است که میزان گشتاور تغییری نداشته و همچنان با عدد حیرت­‌انگیز 15,592 نیوتن متر روبرو هستیم. البته این عدد به گشتاور روی چرخ‌ها مربوط بوده درحالی‌که به طور معمول، گشتاور تولید شده در پیشرانه مورد اندازه‌­گیری قرار می­‌گیرد. ولی به هرحال انتظار داریم گشتاور هامر با پیکاپ‌های بسیار قدرتمند برابری کند که برای یک خودروی شاسی­‌بلند لوکس کاملاً کافی خواهد بود. شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت هامر شاسی­‌بلند در نسخه سه موتوره، 3.5 ثانیه اعلام شده است.

شاسی بلند و پیکاپ برقی هامر

بنابر اظهار آقای Al Oppenheiser مدیر طراحی هامر EV به نشریه Muscle Cars & Trucks، علت کاهش قدرت نسخه شاسی­‌بلند نسبت به مدل پیکاپ به کاهش 50.8 سانتیمتری طول بدنه این خودرو بازمی­‌گردد که به کاهش فضا برای قرار دادن سلول‌­های باتری و در نتیجه کاهش توان پیشرانه منجر شده است. بنابر اظهارات وی، امکان دستیابی به قدرت بیشتر پیشرانه تنها با کاهش فضای محفظه بار امکان‌­پذیر بوده که البته چنین کاری مدنظر طراحان قرار نداشته است. آقای Oppenheiser امکان توسعه فناوری ماژول باتری­‌ها در آینده نزدیک و امکان ساخت نمونه­‌های کوچکتر را محتمل دانسته که می­‌تواند در قدرت پیشرانه هامر شاسی‌بلند هم تاثیرگذار باشد.

در این مدل هم چندین قابلیت آفرود تعبیه شده که از میان آن‌ها می­‌توان به حالت حرکت چرخنگی (Crabwalk) و همچنین فرمان‌پذیری تمام چرخ‌ها (4 Wheel Steer) اشاره کرد. جی‌­ام­‌سی اعلام کرده که زاویه خروج این خودرو در میان رقبا بی‌­مانند بوده و شعاع گردش نسخه­‌های مجهز به فرمان‌پذیری تمام چرخ‌ها هم 10.8 متر خواهد بود که با توجه به ابعاد خودرو قابل توجه است.

پورت شارژ شاسی بلند برقی هامر

پلتفرم هامر برقی از جریان 800 ولت پشتیبانی کرده درحالی‌که در نسخه دو موتوره این عدد به 400 کاهش می­‌یابد. شعاع حرکتی هم بسته به مدل بین 400 تا 480 کیلومتر خواهد بود ولی با سفارش پکیج آفرودی Extreme Off-Road شعاع حرکتی خودرو به 450 کیلومتر محدود خواهد شد. البته شرکت سازنده یادآوری کرده که این اعداد تقریبی بوده و مشخصات فنی دقیق در آینده اعلام می­‌شود.

طراحی شاسی‌بلند برقی هامر

سری Edition 1 به رینگ‌های 22 اینچی و برخی موارد شخصی‌سازی شده دیگر مجهز خواهد شد درحالی‌که پکیج آفرود Extreme Off-Road هم مواردی شامل رینگ‌های 18 اینچی با تایرهای 35 اینچ، قفل دیفرانسیل برقی در محورهای جلو و عقب، دوربین­‌های اطراف بدنه، زیرسپری و سایر قطعات محافظ را دربرمی‌­گیرد.

طراحی نمای عقب شاسی بلند برقی هامر

بد نیست بدانید علاوه بر تمام این موارد، GMC درنظر دارد در هنگام عرضه هامر بیش از 200 مورد لوازم جانبی را نیز برای آن معرفی کند.

کابین و امکانات شاسی‌بلند برقی هامر

فضای کابین هامر شاسی‌­بلند همچون نسخه پیکاپ برای گنجایش پنج سرنشین فضای کافی دارد ضمن این‌که در فضای بار هم علاوه بر چرخ زاپاس کامل، با فضای بزرگی مواجه هستیم.

فضای بار شاسی بلند برقی هامر

این خودرو به ژنراتور برق با نیروی 3 کیلووات هم مجهز شده که می­‌تواند در سفرهای خارج از شهر بسیار کارآمد باشد، البته هنوز مشخص نیست که استفاده از این ژنراتور تاچه حد از میزان شعاع حرکتی خودرو کم خواهد کرد.

یک سامانه نقشه­‌خوانی از دیگر امکانات مهم شاسی‌بلند برقی هامر است، که امکان به اشتراک­‌گذاری تصاویر حرکت در مسیرهای آفرود را از طریق اپلیکیشن myGMC برای کاربران فراهم خواهد کرد. علاوه‌براین، سامانه مذکور قادر است محل ایستگاه‌­های شارژ و مسافت باقیمانده تا آن‌ها و میزان مصرف واقعی انرژی مجموعه باتری خودرو را نیز به راننده اعلام کند.

کابین و کنسول شاسی بلند برقی هامر

قیمت و برنامه عرضه شاسی‌بلند برقی هامر

اولین سری هامر یعنی نسخه Edition 1 در اوایل سال 2023 و با قیمت پایه 105,595 دلار (110,595 دلار برای نسخه مجهز به پکیج Extreme Off-Road) وارد بازار خواهد شد.

با کمی فاصله زمانی، نسخه‌­های 3X (سه موتوره) و 2X (دو موتوره) از هامر به ترتیب با قیمت­های 99,995 و 89,995 دلار به فروش خواهند رسید. البته نسخه ارزان‌تری از مدل دوموتوره این خودرو با نام EV2 هم در بهار 2024 با قیمت پایه 79,995 دلار عرضه خواهد شد.

دیدگاه کاربران