مینی ونی با دو پیشرانه متفاوت

انتشار مشخصات فنی هیوندای استاریا

25 فروردین 1400 13:25

هرچند با استقبال مشتریان از مدل‌های شاسی‌بلند و کراس‌­اور، مدل‌های مینی ون کمی از قافله عقب مانده‌­اند، اما هیوندای با معرفی مدل کاملاً جدید استاریا درصدد جلب نظر علاقمندان به سوی این خودرو است. البته خودروساز کره‌­ای در معرفی این خودرو به جای کلمه مینی ون از لفظ MPV استفاده کرده که مناسب‌تر به نظر می­‌رسد.

نسخه مخصوص بازار اروپا از هیوندای استاریا به پیشرانه 2.2 لیتری توربودیزل مجهز شده و در سایر بازارها، پیشرانه 3.5 لیتری تنفس طبیعی در زیر کاپوت استاریا نصب شده است.سه هفته پس از معرفی اولیه هیوندای استاریا، اکنون مشخصات فنی این مینی‌ون جالب هم منتشر شده است.

مشخصات فنی هیوندای استاریا

نسخه مخصوص بازار اروپا از هیوندای استاریا به پیشرانه 2.2 لیتری توربودیزل مجهز شده که 175 اسب‌بخار قدرت و 431 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال می‌­دهد. در سایر بازارها، پیشرانه 3.5 لیتری تنفس طبیعی در زیر کاپوت استاریا نصب شده که 268 اسب‌بخار قدرت و 331 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار این خودرو قرار می‌­دهد.

سیستم تعلیق مستقل عقب، افزایش عایق پیشرانه برای کاهش صدا و لرزش، طراحی بخش بالایی بدنه برای دستیابی به ضریب آیرودنامیک کمتر و فرم جعبه‌ای بدنه برای حصول حداکثر فضای کابین، نکاتی بوده که متخصصان هیوندای برای افزایش آسایش سرنشینان استاریا در طراحی این خودرو مدنظر قرار داده‌اند.

طراحی بدنه هیوندای استاریا

هیوندای طراحی بدنه این خودرو را آینده­‌نگرانه و تداعی‌کننده سفینه­‌های فضایی توصیف کرده که البته تاحدی هم صحیح است. چراغ جلو که به شکل یک نوار سرتاسری LED بوده و فرم عمودی چراغ‌های عقب با طرح پیکسلی هم یادآور چهره محصول دیگر هیوندای یعنی آیونیک 5 است که مدتی پیش معرفی شد.

طراحی بدنه مینی ون هیوندای استاریا

فرم متمایز جلوپنجره، رینگ‌های 18 اینچی و جزئیات کروم روی بدنه از خصوصیات تریم پرمیوم این خودرو بوده که در تصاویر جلب نظر می­‌کند.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله میان محورهای این خودرو که برای حمل 2 الی 11 نفر طراحی شده به ترتیب برابر با 5.253، 1.997، 1.99 و 3.273 متر اعلام شده ضمن این‌که ارتفاع نسخه تجاری به 2 متر افزایش می­‌یابد.

کابین و امکانات هیوندای استاریا

یکی از نکات قابل توجه درباره هیوندای استاریا امکان سفارش آن با چیدمان 7 , 9 , 11 و حتی 2 نفره است که در حالت آخر به عنوان یک ون باری قابل استفاده است. در مدل‌هایی که ظرفیت حمل سرنشین به 2 یا 3 نفر محدود شده، گنجایش حمل بار به عدد خیره‌­کننده 5 هزار لیتر می­‌رسد. البته هیوندای اعلام کرده تصمیم دارد نسخه 11 نفره از استاریا را تنها در کره‌­جنوبی عرضه نماید.

چیدمان صندلی های هیوندای استاریا مدل 2021

صفحه پشت آمپر دیجیتال این خودرو با فاصله از فرمان و به صورت ایستاده در پشت شیشه نصب شده ضمن این‌که نمایشگر لمسی 10.25 اینچی در میانه داشبورد حضور دارد. اهرم تعویض دنده هیوندای استاریا هم با فرم شبیه به دکمه طراحی شده که در عین طرح نوآورانه، فضای کمی را هم اشغال کرده است.

در تریم پرمیوم چیدمان کابین به صورت 7 نفره است که در ردیف میانی، صندلی‌های تکی را با فشردن یک دکمه می­‌توان تنظیم کرد. در نسخه 9 نفره می‌توان صندلی­‌های ردیف وسط را با زاویه 180 درجه چرخاند تا امکان گفتگوی چهره به چهره سرنشینان فراهم شود.

داشبورد هیوندای استاریا مدل 2021

نورپردازی داخلی LED با 64 رنگ در تمام تریم‌­ها عرضه می­‌شود. در نقاط مختلف فضاهای مختلف قرار دادن وسایل، پورت USB و جالیوانی پیش‌­بینی شده است.

برنامه فروش و عرضه هیوندای استاریا

خریداران هیوندای استاریا امکان انتخاب از میان هشت رنگ برای پوشش بدنه و 5 رنگ برای تریم داخلی خودرو را خواهند داشت. بد نیست بدانید هیوندای قصد دارد استاریا را در برخی بازارها با کاربری­‌های خاص همچون لیموزین، آمبولانس یا خودروی کمپر هم عرضه کند که ممکن است این مورد آخر با پیشرانه سلول سوخت هیدروژن همراه باشد.

فروش مدل‌های استاندارد این خودرو از نیمه دوم سال 2021 آغاز خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران