چیزی میان سدان، استیشن و کراس‌اور

معرفی سیتروئن C5 X مدل 2022

24 فروردین 1400 10:15

هرچند جای پای خودروسازان آلمانی در بخش سدان‌های میان-سایز محکم شده اما اعضای اروپایی گروه استلانتیس هم از مبارزه خسته نشده‌­اند چراکه پس از معرفی پژو 508 و دی اس 9، اکنون شاهد رونمایی یک پرچمدار دیگر از سوی سیتروئن هستیم که قصد رویارویی با مرسدس‌بنز E کلاس، ب‌ام‌و سری 5 و آئودی A6 را دارد.

سیتروئن C5 X ویژگی­‌های ظاهری خودروهای سدان، استیشن‌واگن و حتی کراس‌­اور را به صورت همزمان به نمایش می­‌گذارد.رقبای آلمانی سیتروئن C5 X‌ را می‌­توان در نسخه سدان یا استیشن‌واگن خریداری کرد ولی این خودرو بگونه‌­ای طراحی شده که ویژگی­‌های ظاهری خودروهای سدان، استیشن‌واگن و حتی کراس‌­اور را به صورت همزمان به نمایش می­‌گذارد.

البته سیتروئن همواره به طراحی عجیب محصولاتش مشهور بوده اما C5 X که تحت تاثیر کانسپت Cxperience  شکل گرفته، پا را فراتر نهاده چراکه شیب سقف آن مشابه خودروهای سدان و بخش انتهایی بدنه مشابه مدل‌های استیشن‌واگن است درحالی‌که ارتفاع بدنه از سطح زمین، کراس‌­اورهایی همچون C5 ایرکراس را تداعی می­‌کند.

سیتروئن C5 X مدل 2022

با توجه به ابعاد طول، عرض و ارتفاع سیتروئن C5 X که به ترتیب برابر با 4.805، 1.865 و 1.485 متر است، این خودرو ابعادی کوچکتر از رقبای آلمانی خود دارد. فضای 545 لیتری محفظه بار نیز با جمع­‌آوری صندلی‌­های ردیف عقب به 1640 لیتر افزایش خواهد یافت.

نمایشگر لمسی 12 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی، هداپ دیسپلی با پشتیبانی از واقعیت مجازی و صفحه پشت آمپر دیجیتال از موارد قابل ذکر در کابین سیتروئن C5 X است.

سیتروئن C5 X مدل 2022

طیف گسترده‌­ای از پیشرانه­‌ها برای نصب روی محصول جدید سیتروئن تدارک دیده شده اما شرکت سازنده روی پیشرانه پلاگین هیبرید مانور بیشتری داده است. قدرت خروجی این پیشرانه 225 اسب‌بخار است و نیروی لازم برای پیمایش 50 کیلومتر را در حالت کاملاً برقی فراهم می­‌کند؛ هرچند که حداکثر سرعت در این حالت به رقم 135 کیلومتر برساعت محدود خواهد شد.

سیتروئن C5 X مدل 2022

سیتروئن C5 X به عنوان محصول پرچمدار برند فرانسوی به سیستم تعلیق پیشرفته سیتروئن مجهز شده ضمن­‌اینکه در نسخه پلاگین هیبرید نیز سیستم تعلیق فعال بکارگرفته شده که بنابر اظهار سیتروئن می­‌تواند به یاری بالشتک‌های هیدرولیکی و صندلی­‌های بسیار راحت کابین، حتی در مسیرهای ناهموار نیز سواری بسیار راحتی ارائه کند.

فروش سیتروئن C5 X از نیمه دوم سال جاری در اروپا آغاز خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران