جشن تولد ویژه برای محبوب‌ترین اسکوتر دنیا

وسپا 75 ساله شد

23 اسفند 1399 11:17

در مورد اسکوترها به خصوص در بازار اروپا و آسیا، با یک فرهنگ بسیار رنگارنگ روبرو هستیم. از میان تمام مدل‌های موجود در بازار، تعداد بسیار کمی هستند که می‌توانند با میراث شخصیت غنی وسپا مقایسه شوند.

وسپا به مناسبت تولد 75 سالگی، از نسخه ویژه‌ای موسوم به 75th Anniversary Edition روی دو مدل پریماورا و GTS رونمایی کرده است. شاید دلیل این رابطه عمیق بین موتورسیکلت و مشتریان آن این واقعیت باشد که وسپا هرگز حتی در کوچک‌ترین مدل‌ها نیز دست از ابتکار و نوآوری برنمی‌دارد. تصور نمی‌شود تا به حال هیچ شرکت دیگری به اندازه وسپا گزینه‌های مختلف رنگی را روی اسکوترهایش ارائه کرده باشد. نتیجه این است که وسپا تقریباً متناسب با تمام سلیقه‌های موجود در بازار محصول ارائه می‌دهد.

از زمان ثبت اختراع در آوریل سال 1946 تا امروز درست 75 سال از عرضه این ایتالیایی فانتزی و پرفروش می‌گذرد. شرکت برای گرامیداشت این نقطه عطف تاریخی، از نسخه ویژه‌ای موسوم به 75th Anniversary Edition فقط روی دو مدل پریماورا و GTS رونمایی کرده است.

نسخه 75 سالگی از موتورسیکلت وسپا پریماورا

اسکوترهای سری 75 سالگی وسپا از یک طرح رنگی منحصربه‌فرد به اسم Giallo 75th استفاده می‌کنند که ادای احترامی است به رنگ‌های خاص وسپا در دهه 40 میلادی. در نمای جانبی می‌توان نشان 75 را با گرافیک سایه‌ای مشاهده کرد.

از جمله سایر المان‌های ویژه در نظر گرفته شده برای این دو مدل می‌توان به زین سفارشی با روکش چرم خاکستری اشاره کرد. البته در قسمت پشتی نیز یک کیف چرمی دایره‌ای شکل خاص بودن این موتورها را به خوبی نشان می‌دهند. این کیف علاوه بر اینکه یک قطعه کاربردی به حساب می‌آید، اشاره‌ای به مدل‌های دهه 40 و 50 وسپا دارد که آن روزها تایر اضافی در این قسمت قرار می‌گرفت.

مترجم : نیما حدادی

منبع : rideapart.com

دیدگاه کاربران