باز کردن گاوصندوق بعد از 6 دهه

معرفی نسخه 60 سالگی جگوار E-Type

23 اسفند 1399 12:05

هنوز هم به‌عنوان زیباترین خودروی دنیا شناخته می‌شود. اگرچه بسیاری نیز این لقب را برای مرسدس‌بنز 300 SL Gullwing کنار گذاشته‌اند. هرچه هست تا چند روز دیگر جگوار E-Type جشن 60 سالگی خود را برگزار می‌کند. به همین مناسبت شرکت چند نسخه استثنایی مخصوص کلکسیون را از مجموعه گرانبهای خود رونمایی کرده است.

به مناسبت جشن 60 سالگی جگوار E-Type، شرکت 12 نسخه استثنایی از این خودرو را رونمایی کرده است، خودروهایی که به طور کامل بازسازی و ترمیم شده‌اند.این خودروها به طور کامل بازسازی و ترمیم شده‌اند. جگوار می‌گوید 6 دستگاه نسخه روباز و 6 دستگاه نسخه کوپه را در نظر گرفته است. این خودروها که به صورتی دوتایی فروخته خواهند شد بعد از رونمایی اصلی در سال 1961 نمایشگاه ژنو کنار گذاشته شده بودند.

جگوار E-Type کوپه با رنگ استثنایی خاکستری Flat Out عرضه می‌شود. در حالی که همتای رودستر آن سبز موسوم به Drop Everything است که هر دو از رنگ‌های اصلی 6 دهه پیش الهام گرفته شده‌اند. جگوار می‌گوید مشتریان نمی‌توانند رنگ‌های دیگری را انتخاب کنند چراکه آنها فقط برای مجموعه سفارشی E-Type 60 در نظر گرفته شده‌اند.

نسخه 60 سالگی جگوار E-Type

پروسه بازسازی آن‌ها تا آخرین پیچ انجام شده و البته شامل چند به‌روزرسانی مکانیکی نیز می‌شود. نسخه‌های کوپه و رودستر اکنون مجهز به جعبه‌دنده جدید 5 سرعته دستی از نوع سینکرومش هستند. بخش کلاسیک جگوار می‌گوید اکنون نسبت دنده‌ها نسبت به قبل نزدیک‌تر شده و تعویض دنده نرم‌تر خواهد بود.

علاوه‌براین در قسمت قوای محرکه نیز می‌توان یک پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری با قدرت 265 اسب‌بخار را مشاهده کرد که به سبک مدل 1961 با رادیاتورهای آلیاژی طراحی شده است.

نسخه 60 سالگی جگوار E-Type

جگوار E-Type 60 از یک فن خنک‌کننده برقی استفاده می‌کند. هم‌چنین سیستم جرقه‌زنی و احتراق آن نیز الکترونیکی شده است. در قسمت اگزوز می‌توان لوله‌های استیل را هم مشاهده کرد.

جزئیات قیمت هنوز به طور کامل فاش نشده است. اما با توجه به اینکه هزینه پروسه بازسازی حدود 440 هزار دلار برآورد شده، پیش‌بینی می‌شود قیمت پایه آن‌ها چیزی حدود 880 هزار دلار باشد.

دیدگاه کاربران