تیونینگ بلغاری روی سدان روسی

جشن 50 سالگی اولین محصول لادا

23 اسفند 1399 13:58

لادا مدل 2101 یک سدان جمع‌وجور بود که بین سال‌های 1970 تا 1988 توسط گروه بزرگ خودروسازی روسیه AvtoVAZ به عنوان اولین مدل تولیدی شرکت مونتاژ شد. در حقیقت این خودرو نسخه اصلاح شده فیات 124 بود که متناسب با نیازهای اتحاد جماهیر شوری و بلوک شرق بازطراحی شده بود.

یک استودیوی طراحی از بلغارستان تصمیم گرفته تا به‌عنوان جشن پنجاهمین سالگرد تولید لادا 2101 آن را بازسازی کند.این وسیله نقلیه با ظاهری فروتنانه، مسلماً یکی از ارزان‌ترین خودروهای جدیدی بود که سال 1974 وارد بازار انگلستان شد. فضای داخلی فیات 124 اصلی، با طراحی کلاسیک و درجه یک بود، اما لادا آن را به شدت اصلاح کرد تا در نتیجه کابین جدید تا حدودی ارزان‌تر هم شود.

حالا یک استودیوی طراحی از بلغارستان تصمیم گرفته تا به‌عنوان جشن پنجاهمین سالگرد تولید این سدان، سرانجام آن را به یک 2101 اصیل تغییر شکل دهد. تنها چیزی که می‌توانیم بگوییم این است که این پروژه واقعاً حیرت‌انگیز است.

همه‌چیز با جدا شدن کامل کابین و عایق‌بندی صوتی کلی بدنه آن آغاز شد. شرکت تیونر یک کنسول مرکزی سفارشی برای آن طراحی کرده که به طرزی جالب یک سیستم صوتی متعارف نیز درون آن جای گرفته است. زیر پنل سیستم صوتی دسته دنده چرمی قرار گرفته که نشان آلومینیومی تاریخ ساخت آن و حتی نام صاحب آن نیز رویش حک شده است.

بازسازی لادا 2101 در جشن 50 سالگی

تقریباً تمام جزئیات داخلی کاملاً اصلاح شده و تنها اجزایی که دست نخورده باقی مانده‌اند، دریچه‌های تهویه مطبوع هستند. صندلی‌ها از محصولات تویوتا تهیه شده‌اند. دوخت سفید متصاد با چرم قهوه‌ای آن بی‌اندازه دیدنی هستند. فرمان چوبی با نمای قهوه‌ای و فلزی سبک و سیاق خودروها کلاسیک را یادآور شده‌اند.

قسمت مورد علاقه در این پروژه کیف‌های کوچک متصل به تو دری‌ها هستند. در قسمت عقب بالش‌های کوچک چرمی Nappa نیز برای سرنشینان پشتی در نظر گرفته شده است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران