نمایشی از کراس‌اورهای آینده شرکت

معرفی کانسپت برقی تویوتا bZ4X

30 فروردین 1400 21:39

شرکت تویوتا کانسپت bZ4X را به عنوان پیش‌­نمایشی از یک کراس‌­اور برقی که در آینده نزدیک عرضه می­‌شود، به جهانیان معرفی کرد.

این کارس‌اور برقی در همکاری مشترک با سوبارو و براساس پلتفرم e-TNGA شکل گرفته است و به سیستم چهارچرخ محرک نیز مجهز خواهد بود.حروف "bZ" در نام bZ4X به نمایندگی از کلمات beyond zero و برای یادآوری پیشرانه پاک این خودرو انتخاب شده و حرف X هم به سامانه چهارچرخ محرک آن اشاره می­‌کند.

جلوپنجره­ بسیار کوچک شش ضلعی، ورودی هوا در بخش پایینی سپر جلو، چراغ‌های باریک جلو با 4 واحد LED و نوار دی‌لایت در بالای آن، مهمترین ویژگی­‌ها در نمای جلوی تویوتا bZ4X به شمار می‌­آیند.

در نمای جانبی با خطوطی مواجه هستیم که از بخش‌های بالایی و پایینی درها به سوی گلگیر عقب امتداد یافته و بدنه تویوتا bZ4X را تراش داده است. زاویه تند ستون C هم جلب نظر می‌­کند.در نمای عقب هم گرافیک جالب چراغ‌های عقب و نوار نورانی که آن‌ها را به یکدیگر متصل کرده، جلب نظر می­‌کند.

داشبورد کانسپت برقی تویوتا bZ4X

در فضای کابین با طراحی متفاوت صفحه پشت آمپر مواجه هستیم، چراکه این قطعه در پشت فرمان به صورت عمودی نصب و توسط دو قطعه جانبی احاطه شده است. به نظر می­رسد طراحی این قطعه به منظور به حداقل رسیدن بازتاب نور مزاحم بدین صورت انجام شده باشد.

نمایشگر عریض اطلاعات سرگرمی، دکمه‌­های تنظیم سیستم تهویه، اهرم چرخان برای تنظیم حالت رانندگی و یک صفحه تاچ­پد، دیگر مواردی است که در کنسول مرکزی تویوتا bZ4X پیش­‌بینی شده.

درباره مشخصات فنی تویوتا bZ4X تنها این را می‌­دانیم که در همکاری مشترک با سوبارو و براساس پلتفرم e-TNGA شکل گرفته و همان‌طور که قبلاً اشاره شد، به سیستم چهارچرخ محرک نیز مجهز خواهد بود.

طراحی نمای عقب کانسپت برقی تویوتا bZ4X

تویوتا برای تولید هفت عضو خانواده bZ تا سال 2025 و عرضه جهانی این خودروها برنامه‌­ریزی کرده درحالی‌که تعداد محصولات این سری به 15 افزایش خواهد یافت.

نسخه تولیدی تویوتا bZ4X قرار است از اواسط سال 2022 در چین و ژاپن به فروش برسد، درحالی‌که فعلاً اطلاعی درباره احتمال ورودش به بازار آمریکا در دست نیست.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران