پروژه Geländewagen؛ طرحی خلاقانه از یک بنز لوکس

معرفی نسخه‌ای متفاوت از مرسدس‌بنز G کلاس

1 فروردین 1400 11:30

چند ماه پیش و در شهر اشتوتگارت آلمان از پروژه Geländewagen رونمایی شد، اولین همکاری رسمی میان شرکت مرسدس‌بنز و طراح خلاق و مشهور برند لوئی ویتون یعنی Virgil Abloh که در نوع خود کم سابقه بشمار می‌­آید.

پروژه Geländewagen را می‌توان محل تلاقی دنیای هنر، مد و خودرو دانست که برای همیشه در خاطر علاقمندان باقی خواهد ماند.این طرح که با هدف نمایش درک طراحان از مفهوم خودروی لوکس در دوران آینده انجام شده، به طرح نمونه­‌ای منحصربه‌فرد از شاسی‌بلند G کلاس ختم شده که البته از مرحله ساخت ماکت فراتر نرفته است. این نمونه اولیه به عنوان یک اثر هنری در حوزه طراحی در ماه سپتامبر 2020 در حراجی ساثبی و با اهداف خیریه به معرض فروش گذاشته شد.

مرسدس G کلاس تاکنون در نسخه‌­های متفاوتی ساخته شده اما هرگز آن را در قالب یک خودروی اسپرت ندیده‌­ایم. نقطه تمایز پروژه Geländewagen با سایر نمونه­‌ها دقیقاً در همین نکته خلاصه شده، چراکه فرم کلی آن در عین وفاداری به اصول اولیه، یک خودروی اسپرت را به ذهن متبادر می­‌کند.

پروژه Geländewagen مرسدس‌بنز G کلاس

رنگ‌­آمیزی بدنه در نهایت سادگی انجام شده اما ارتفاع کاهش یافته و برخی قطعات همچون رکاب و حاشیه گلگیرها به آن اضافه شده تا به هیجان ظاهری اضافه شود. تایرهای غول‌پیکر با رینگ‌­های 5 پره با طرح مشابه با خودروهای قدیمی مرسدس‌بنز تکمیل‌کننده چهره Geländewagen هستند.

حال و هوای اسپرت در فضای کابین بسیار تشدید شده، چراکه داشبورد خودرو با نمونه­‌ای ساده مجهز به سرعت‌شمار آنالوگ، نشان‌دهنده سوخت و مواردی از این دست مجهز شده که خودروهای کلاسیک را به یاد می­‌آورد. فرمان و صندلی‌ها نیز شبیه نمونه‌­های نصب شده در خودروهای فرمول یک طراحی شده‌اند. رنگ غالب در کابین این خودرو سفید است که در کنار جزئیات مشکی، قرمز و آبی تضاد بصری زیبایی ایجاد کرده.

پروژه Geländewagen مرسدس‌بنز G کلاس

آقای Virgil Abloh که پس از اخذ مدرک در رشته­‌های عمران، معماری و طراحی، از سال‌ها پیش در استخدام برند لوئی ویتون درآمده، هدف خود از انجام این پروژه را تاثیرگذاری بر طراحان جوان بیان کرده است. آقای Gorden Wagener طراح ارشد مرسدس‌بنز هم که طراحی مدل‌هایی همچون GLC , GLE و AMG GT را در کارنامه دارد، نتیجه نهایی پروژه Geländewagen را چیزی میان حقیقت و رویای آینده توصیف نموده است.

در نهایت می­‌توان پروژه Geländewagen را محل تلاقی دنیای هنر، مد و خودرو دانست که برای همیشه در خاطر علاقمندان باقی خواهد ماند.

دیدگاه کاربران