گروه ب‌ام‌و سبزتر می‌شود

توقف تولید خودروهای دورن‌‌سوز مینی

3 فروردین 1400 17:45

حرکت سریع صنعت خودرو به سمت خودروهای برقی باعث شده تا هر از گاهی خبر توقف تولید مدل‌های درون‌سوز از سوی خودروسازان مختلف به گوش برسد. در همین راستا شرکت مینی نیز به این کمپین پیوسته و اعلام کرده است که آخرین خودروی خود با پیشرانه‌ درون‌ساز سال 2025 معرفی خواهد شد.

مینی قصد دارد تا ابتدای سال 2030 تبدیل به برندی تمام برقی‌ساز شود. مینی هم‌چنین می‌گوید قصد دارد تا ابتدای سال 2030 تبدیل به برندی تمام برقی‌ساز شود. این خبر را مدیرعامل ب‌ام‌و (مالک برند مینی) در کنفرانس سالانه این شرکت اعلام کرد. به گفته اولیور زیپس، مینی اولین برند از گروه ب‌ام‌و خواهد بود که به صورت کامل پیشرانه‌های درون‌سوز را کنار می‌گذارد و قدم در راه ساخت خودروهای تمام برقی می‌گذارد.

در ابتدای این مسیر مدل برقی مینی کوپر SE در حال تولید است. برآوردها حکایت از آن دارد که خودروهای برقی تا سال 2027 حداقل 50 درصد از فروش سالانه شرکت را به خود اختصاص خواهد داد. اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد حرکت بعدی تولید نسل جدید کانتری‌من خواهد بود که سال 2023 وارد میدان می‌شود. در گام اول این خودرو یک محصول هیبریدی (برقی بنزینی) خواهد بود و تولید آن صرفاً در کارخانه لایپزیک آلمان انجام خواهد شد.

مینی از مدت‌ها قبل روی یک پلتفرم الکتریکی ویژه با گریت‌وال چین کار می‌کرده است. به نظر می‌رسد محصول نهایی که روی این پلتفرم تولید می‌شود، همان چیزی است که وعده‌اش برای سال 2023 داده شده. هرچه هست مینی طبق‌ برنامه‌ریزی‌ها می‌بایست تا ابتدای سال 2025 تولید مدل‌های پیشرانه‌های درون‌سوز را متوقف کند. این تنها بخشی از استراتژی کلان ب‌ام‌و برای ساخت خودروهای سبز است. چراکه شرکت برنامه ساخت مدل‌های برقی رولزرویس (زیرمجموعه ب‌ام‌و) را نیز در سر دارد.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران