قدرتمندترین خودروی ساخته شده توسط بنتلی

معرفی نسل جدید کانتیننتال GT Speed

4 فروردین 1400 20:30

بدون اغراق می‌­توان نسل جدید بنتلی کانتیننتال GT Speed را پویاترین محصول در طول تاریخ 101 ساله این خودروساز بریتانیایی دانست.

به لطف 24 اسب‌بخار قدرت بیشتر، بنتلی کانتیننتال GT Speed به قدرتمندترین خودروی ساخته شده توسط شرکت بدل شده است.برگ برنده این خودرو ، پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر توئین توربوی آن است که 650 اسب‌بخار قدرت و 900 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند یعنی 24 اسب‌بخار بیشتر از نسخه استاندارد کانتیننتالGT. به لطف این افزایش قدرت، شتاب صفر تا 100 کیلومتر برساعت نیز 0.1 ثانیه سریع‌تر شده و به 3.5 ثانیه رسیده ضمن این‌که حداکثر سرعت نیز روی رقم 335 کیلومتر برساعت ثابت شده است.

جعبه‌دنده 8 سرعته دوکلاچه این خودرو هم مورد بروزرسانی قرار گرفته تا در تمام مواقع مخصوصاً حالت رانندگی اسپرت عملکرد سریع‌تری را به نمایش گذارد. درواقع افزایش دوبرابری سرعت تعویض دنده این گیربکس جدید را باید عامل مهمی در افزایش شتاب این خودرو دانست.

فرمان برقی بنتلی کانتیننتال GT Speed به تمام چرخ‌ها متصل است تا در سرعت‌های کم یا زیاد، کنترل مناسبی برای این خودروی 2255 کیلوگرمی فراهم نماید. سیستم تعلیق هم به سامانه «سواری پویای بنتلی» مجهز شده که شامل سیستم 48 ولتی با قابلیت کاهش تکانه‌ای بدنه است. علاوه‌براین باید به دیفرانسیل لغزش محدود هم اشاره کرد.

بنتلی کانتیننتال GT Speed مدل 2021

طراحی بصری بنتلی کانتیننتال GT Speed هم به لطف تغییر در فرم جلوپنجره، ورودی­‌های هوا در پایین سپر جلو و نوار مشکی بخش جانبی بدنه، نمایی خشن‌تر از نسخه استاندارد را به معرض نمایش گذاشته است. طرح انحصاری رینگ‌های 22 اینچی با قابلیت سفارش به رنگ نقره­‌ای یا مشکی و فونت جدید نشان کرومی Speed، جزء سایر ویژگی­‌های خاص این مدل است.

پوشش چرم و آلکانترا دو رنگ روی فرمان، صندلی­‌ها و بخشی از داشبورد را پوشانده است. بد نیست بدانید برای کابین بنتلی کانتیننتال GT Speed پانزده رنگ اصلی و یازده رنگ فرعی درنظر گرفته شده که بنابر سلیقه مشتری، امکان آفرینش ترکیب­‌های متنوع وجود دارد. کنسول میانی به جزئیات آلومینیومی تیره مزین شده و نمایشگر مرکزی هم از مدل استاندارد کانتیننتالGT به عاریت گرفته شده است.

بنتلی کانتیننتال GT Speed مدل 2021

فروش بنتلی کانتیننتال GT Speed از اواخر سال جاری آغاز خواهد شد. هرچند درباره قیمت این مدل هیچ‌گونه اطلاعاتی منتشر نشده اما می­‌توان انتظار داشت که شرکت سازنده رقمی بسیار بیشتر از قیمت پایه 218,900 دلاری کانتیننتالGT  استاندارد با پیشرانه 12 سیلندر را برای نسخه Speed درنظر گرفته است.

دیدگاه کاربران