سوپراسپرتی نایاب با پیشرانه مرسدس‌بنز

حراج ایزدرا Imperator 108i

5 فروردین 1400 18:59

اگر به تملک یکی از نایاب‌ترین سوپراسپرت­‌های جهان تمایل دارید، بهتر است از فرصتی که پیش آمده استفاده کنید، اما قبل از آگاهی از قیمت و زمان فروش، بد نیست ابتدا کمی درباره خودروی مورد نظر صحبت کنیم.

در طول حضور 9 ساله این مدل روی خط تولید، چند پیشرانه در سینه آن نصب شد که همگی 8 سیلندر و ساخت مرسدس‌بنز بودند.ایزدرا Imperator 108i خودرویی آلمانی است که براساس یکی از کانسپت‌های مرسدس‌بنز ساخته شد. طراح این خودرو یعنی Eberhard Schulz در سال 1978 اقدام به ساخت کانسپت CW311 برای شرکت مرسدس‌بنز کرده بود، اما خودروساز آلمانی از نتیجه کار راضی نبوده و این طرح را کنار گذاشت.

اما آقای Schulz ناامید نشده و تصمیم گرفت این مدل را تحت برندی که خود تاسیس کرد، به مرحله تولید برساند. وی برای این کار ابتدا چراغ‌های مخفی‌شونده نسخه کانسپت  را با دو نمونه ثابت تعویض کرد و برای تامین چراغ‌های عقب هم از محصولات مرسدس‌بنز یاری گرفت. البته در سال 1991 چراغ‌های مخفی شونده دوباره به چهره این خودرو برگشت و در طراحی بازنگری شده بدنه هم از فرم منحنی استفاده بیشتری شد.

ایزدرا Imperator 108i

این مدل که Imperator 108i نام گرفته بود، خودرویی بسیار نایاب بشمار می‌­آید چراکه در فاصله سال‌های 1984 تا 1993 تنها 30 نمونه از آن توسط شرکت ایزدرا تولید شد. در طول حضور 9 ساله این مدل روی خط تولید، چند پیشرانه در سینه آن نصب شد که همگی 8 سیلندر و ساخت مرسدس‌بنز بودند.

ایزدرا Imperator 108i

نمونه­‌ای که برای فروش در حراجی عرضه شده به پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری و جعبه‌دنده 5 سرعته ZF مجهز شده که نیروی پیشرانه را به محور عقب ارسال می‌کنند. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو در حدود 5 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 283 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

پیش‌­بینی می­‌شود نمونه نقره‌­ای رنگ ایزدرا Imperator 108i در حراجی بونامز که در شهر موناکو برگزار خواهد شد، با قیمتی بین 590 الی 830 هزار دلار به فروش برسد.

دیدگاه کاربران