قدرت و گشتاور بیشتر برای اسمارت EQ

برابوس 92R؛ سوپراسپرت شهری کوچک

5 فروردین 1400 19:28

شرکت برابوس از سال‌ها پیش اقدام به تقویت محصولات اسمارت نموده است. تیونر آلمانی این بار در جدیدترین اقدام به سراغ نسخه دونفره و روباز از اسمارت EQ رفته و پیشرانه آن را تقویت کرده است.

برابوس درنظر دارد تنها 50 دستگاه از 92R را با قیمت پایه 46,284 یورو (54,740 دلار) به فروش برساند.این محصول جدید که با نام برابوس 92R شناخته می­‌شود، از سوی سازنده به عنوان «یک سوپراسپرت شهری» توصیف شده که با انتخاب حالت رانندگی «اسپرت پلاس» محقق خواهد شد.

با انتخاب این حالت، قدرت و حداکثر گشتاور 92R به ترتیب به 92 اسب‌بخار و 180 نیوتن‌متر افزایش یافته و بنابر اعلام برابوس، شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو نیز در 10.9 ثانیه قابل دستیابی خواهد بود. البته رقم حداکثر سرعت بدون تغییر و روی رقم 130 کیلومتر برساعت باقیمانده است.

تغییرات فنی اعمال شده در برابوس 92R تنها به پیشرانه محدود نشده بلکه شامل نصب کمک­‌فنرهای اسپرت و بازطراحی برخی اجزا و بخش‌های سیستم تعلیق می­‌شود. تغییرات مذکور به منظور هماهنگی با پیشرانه­ تقویت شده، وزن و رینگ‌های جدید این خودرو انجام شده تا بنابر ادعای برابوس، ترکیب مناسبی از سواری راحت و ایمنی حاصل شود.

برابوس 92R تیونینگ اسمارت EQ

مجموعه قطعات جدیدی که توسط برابوس روی بدنه 92R نصب شده، افزایش خشونت ظاهری این خودروی کوچک اسپرت را در پی داشته است. البته برابوس اعلام کرده که این قطعات غیر از تغییر ظاهر، کاربری آیرودینامیکی هم دارند. علاوه بر سپر جدید و گرافیک متفاوت چراغ‌های جلو، دیفیوزر عقب و طراحی کاملاً جدید چراغ‌های عقب هم جلب توجه می‌­کند.

در کابین این خودروی دونفره هم روکش چرم قرمز صندلی‌­ها با دوخت مشکی و لوگوی برابوس روی پشتی آن‌ها جلب نظر می­‌کند. در سقف پارچه­‌ای هم از ترکیب رنگی مشابه استفاده شده است.

برابوس 92R تیونینگ اسمارت EQ

علاوه بر ماژول­‌های کنترلر جدید ساخت برابوس که برای مدیریت پیشرانه برقی این خودرو نصب شده، سیستم تهویه مطبوع، رادیو و مسیریاب سایر امکانات موجود در کابین این مدل خواهند بود.

برابوس درنظر دارد تنها 50 دستگاه از 92R را با قیمت پایه 46,284 یورو (54,740 دلار) به فروش برساند.

دیدگاه کاربران