پس از 102 سال فعالیت

تولید 200 هزارمین خودروی بنتلی

8 فروردین 1400 13:15

به فاصله کمی پس از پایان جنگ جهانی اول، شرکت بنتلی در سال 1919 فعالیت خود در زمینه ساخت خودروهای لوکس را آغاز کرد. اکنون با گذشت 102 سال از آن تاریخ، خودروساز بریتانیایی موفق به خروج 200 هزارمین محصول خود از خط تولید شده است.

200 هزارمین خودروی بنتلی پس از 102 سال فعالیت یک دستگاه بنتایگا هیبرید بوده است.با توجه به آمار تولید سالیانه چند میلیون دستگاهی در صنعت خودروسازی، ممکن است رقم 200 هزار چندان هیجان‌انگیز نباشد، اما باید توجه داشت که بنتلی در زمینه ساخت خودروهای لوکس و بسیار گران­‌قیمت فعال بوده و معمولاً کمتر کسی توان خرید محصولات آن را داشته است.

نکته جالب این است که شرکت بنتلی 75 درصد از کل آمار تولید خود را در طول 18 سال اخیر به ثبت رسانده، بدین معنی که از هنگام تاسیس تا سال 2003، این شرکت تنها موفق به تولید 44 هزار دستگاه خودرو شده بود. اما از آن زمان به این سو گویا ورق برگشته چراکه تا ثبت نقطه عطف 200 هزار دستگاهی، بنتلی توانسته 155,582 دستگاه خودرو تولید کند.

سال 2003 را می­‌توان از منظری دیگر هم برای بنتلی مهم دانست چراکه کانتیننتال GT به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات این شرکت در همان سال به جهانیان معرفی شد. در حقیقت 80 هزار دستگاه از تولیدات این شرکت به همین مدل اختصاص یافته است.

خط تولید بنتلی بنتایگا در کارخانه

خودرویی که توانسته عنوان افتخارآمیز 200 هزارمین دستگاه را به دست آورد، یک بنتلی بنتایگا هیبرید بوده که به سفارش یک مشتری چینی ساخته شده است. با افزایش استقبال مشتریان در سراسر جهان از خودروهای شاسی‌­بلند، بنتایگا نیز لقب پرفروش‌ترین محصول بنتلی را از کانتیننتال GT ربوده و در طول حضور نه چندان طولانی خود از سال 2015 تاکنون، توانسته نظر 25 هزار مشتری را به سوی خود جلب نماید.

با وجود کاهش توجه خریداران به مدل‌های سدان، بنتلی برای سدان بزرگ و لوکس ساخت خود یعنی فلایینگ‌اسپور نیز موفق به ثبت آمار فروش 40 هزار دستگاه شده است.

آقای Adrian Hallmark مدیرعامل و رئیس شرکت بنتلی، دستیابی به تولید 200 هزار دستگاه خودرو را نقطه مهم دیگری در طول سفر طولانی این شرکت از ابتدای تاسیس در سال 1919 دانسته است.

بنتلی EXP2

بد نیست بدانید نمونه‌­های سالم از قدیمی‌­ترین محصول بنتلی یعنی مدل EXP2 درحال حاضر همچنان موجود است که می‌­تواند تفاوت مهندسی و طراحی در ابتدای صنعت خودروسازی با دوران حاضر را به نمایش بگذارد.

بنتلی قصد دارد از سال 2026 تنها به ساخت خودروهای پلاگین هیبرید و برقی بپردازد ضمن این‌که از سال 2030 به بعد هم تمام محصولات این شرکت برقی خواهند بود.

دیدگاه کاربران