فرمانروایی در مسیرهای آفرود

معرفی تویوتا لندکروزر شش چرخ

8 فروردین 1400 14:22

اگر اخبار مربوط به حیات وحش و طبیعتگردی را دنبال کنید، احتمالاً قبول دارید که طبیعت استرالیا یکی از بکرترین مناطق جهان است، که عبور از مسیرهای آن هم کار چندان راحتی نیست.

این خودرو یک تویوتا لندکروز GXL مدل 2019 است که به صورت شش چرخ یا 6x6 درآمده است.شرکت Land Down Under علاوه بر سابقه همکاری با شرکت فورد که به توسعه پیکاپ رنجر و شاسی‌­بلند هفت نفره اورست منجر شده، به ساخت خودروهای آفرود تقویت شده هم اشتغال دارد که نیسان پاترول کمپر یکی از مشهورترین محصولات آنهاست.

اما هیچکدام از دستپرورده‌­های قبلی این شرکت را نمی‌­توان با نمونه موردبحث در این مطلب مقایسه کرد. این خودرو که اخیراً در سایت فروش خودرو در استرالیا یعنی Drive عرضه شده، یک تویوتا لندکروز GXL مدل 2019 است که به صورت شش چرخ یا 6x6 درآمده است.

تویوتا لندکروزر شش چرخ

این پیکاپ دوکابین سری 70 توسط شرکت JMax Engineering به خودرویی سه محوره تبدیل شده است. شاسی و اجزای سیستم تعلیق هم برای تطبیق با شرایط جدید خودرو مورد بازنگری قرار گرفته است.

بسیاری از قطعات همچون دیفرانسیل با قفل و اجزای مرتبط و کمک‌فنرهای جلو و عقب از محصولات برند JMACX انتخاب شده درحالی‌که تغییر فنی به نصب سیستم اگزوز 3.5 Legendex محدود شده است. فهرست لوازم جانبی نصب شده روی این خودرو نیز شامل موارد زیادی است که در سایت مذکور ثبت شده.

تویوتا لندکروزر شش چرخ

نیروی محرکه این تویوتا لندکروزر 6 چرخ از پیشرانه 4.5 لیتری هشت سیلندر دیزل مجهز به توربوشارژر تامین شده که 202 اسب‌بخار قدرت و 430 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می­‌کند.

رقم کارکرد خودروی موردبحث برابر با 19,645 کیلومتر بوده که با قیمت پایه 192,888 دلار استرالیا (147 هزار دلار آمریکا) برای فروش پیشنهاد شده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران