با پیشرانه‌ای متفاوت

سوبارو اوت‌بک مدل 2021 در اروپا

10 فروردین 1400 18:08

تقریباً دو سال پیش و در جریان نمایشگاه خودرو نیویورک، شرکت سوبارو از نسل جدید اوت­‌بک رونمایی کرد. این مدل که نخستین محصول سوبارو براساس پلتفرم جدید SGP بشمار می‌­آید، سال 2020 نتوانست آمار فروش قابل توجهی را به ثبت برساند ولی اکنون نسخه استیشن‌واگن این خودرو در اروپا معرفی شده تا بلکه بتواند موقعیت تازه‌­ای را در بازار فروش تجربه کند.

نسخه اروپایی سوبارو اوت‌بک به همراه پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی با نیروی 180 اسب‌بخار عرضه خواهد شد.درحالی‌که سوبارو اوت­‌بک در بازار ایالات متحده به پیشرانه 2.4 لیتری بنزین‌سوز به قدرت 260 اسب‌بخار مجهز شده، نسخه اروپایی این مدل به همراه پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی با نیروی 180 اسب‌بخار عرضه خواهد شد. البته خودروساز ژاپنی اعلام کرده که این پیشرانه باکسر به میزان 90 درصد نسبت به نمونه قبلی نوسازی شده و از نسبت تراکم بالاتری بهره‌­مند شده است.

جعبه‌دنده CVT این خودرو به نحوی برنامه‌­ریزی شده که تعویض دنده 8 گانه را شبیه­‌سازی کند و به لطف سامانه هیدرولیک جدید و گران‌روی کمتر روغن، تا 22 درصد اتلاف نیروی کمتری را به همراه خواهد داشت. همانطور که معمولاً از محصولات سوبارو انتظار می­‌رود، نسخه اروپایی اوت‌­بک مدل 2021 هم به سامانه 4 چرخ محرک با مبدل گشتاور مجهز شده است.

سوبارو اوت‌بک مدل 2021 در اروپا

وسعت بیشتر فضای داخلی، افزایش ارتفاع نسبت به سطح زمین، کاهش سروصدای کابین به لطف افزایش عایق صوتی شیشه‌­های جلو و کاهش 50 درصدی تکان­‌های بدنه به لطف ویژگی­‌های پلتفرم SGP، مهمترین بروزرسانی­‌های اعمال شده بر سوبارو اوت‌­بک مدل 2021 بشمار می­‌آیند.

درحالی‌که مشتریان اروپایی به زودی به نسل ششم اوت­‌بک خوش‌امد خواهند گفت، قرار است نسخه خاصی از این مدل به ایالات متحده راه یابد که به ارتفاع بیشتر بدنه، تایرهای مناسب برای آفرود و برخی تغییرات ظاهری مجهز خواهد شد. نمونه آزمایشی این مدل که با پسوند Wilderness نام‌گذاری شده، در حال گذراندن بررسی­‌های نهایی است، اما مشخص نیست که این مدل در اروپا هم عرضه خواهد شد یا خیر.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران