• کلوت آفرود در نمايشگاه تهران 1401
  • کلوت آفرود در نمايشگاه تهران 1401
  • کلوت آفرود در نمايشگاه تهران 1401
  • کلوت آفرود در نمايشگاه تهران 1401
  • دايون V7 مکث موتور
  • دايون V7 مکث موتور
  • دايون V7 مکث موتور
  • دايون V7 مکث موتور
  • دايون V7 مکث موتورر
  • دايون V7 مکث موتور
  • دايون V7 مکث موتور
  • دايون V7 مکث موتور
  • دايون V7 مکث موتور
  • دايون V7 مکث موتور
  • دايون V7 مکث موتور
  • دايون V7 مکث موتور
  • دايون V7 مکث موتور
  • دايون V7 مکث موتور
  • دايون V7 مکث موتور
  • دايون V7 مکث موتور
  • کلوت اتوماتيک مکث موتور
  • کلوت اتوماتيک مکث موتور
  • کلوت اتوماتيک مکث موتور
  • کلوت اتوماتيک مکث موتور

افزایش رسمی قیمت کلوت

بررسی پیکاپ مکث موتور کلوت دنده ای (Kalut MT)

1 آذر 1402 17:18

افزایش قیمت پیکاپ کلوت دستی

اردیبهشت 1402: شرکت مکث موتور از تاریخ 25 اردیبهشت‌ماه، قیمت پیکاپ کلوت را افزایش داده است. قیمت کلوت دنده‌ای، که تا قبل از این حدود 1 میلیاردو 97 میلیون تومان بود، حالا 449 میلیون تومان افزایش یافته و به عدد 1 میلیاردو 596 میلیون و 700 هزارتومان رسیده است.

تفاوت کلوت اتوماتیک با کلوت دنده ای

شهریور 1401: همانطور که شرکت مکث موتور، از مدت‌ها قبل قولش را داده بود، تولید پیکاپ کلوت اتوماتیک آغاز شده و فروش آن از تاریخ 19 شهریورماه 1401 شروع شده است. طبق اعلام رسمی مکث موتور، قیمت کلوت اتوماتیک 1 میلیاردو 187 میلیون تومان خواهد بود که حدود 200 میلیون تومان، گران‌تر از آخرین قیمت اعلام شده برای کلوت دنده‌ای است.

در کلوت اتوماتیک، به غیر از تغییر گیربکس، در قسمت تجهیزات نیز شاهد نصب داشبورد جدیدی هستیم. این داشبورد جدید، که دقیقا همان داشبورد دایون Y5 پلاس است، فاقد دکمه‌های فیزیکی بوده و سیستم تهویه آن، دارای پنل لمسی شده. تغییر داشبورد همچنین باعث شده تا سایز مانیتور خودرو نیز از 9 اینچ (در کلوت دنده‌ای) به 8 اینچ (در کلوت اتوماتیک) تغییر کند. در سایر امکانات، تجهیزات و مابقی مشخصات خودرو، هیچگونه تفاوتی میان کلوت اتوماتیک و کلوت دنده‌ای وجود ندارد.

رونمایی کلوت آفرود در نمایشگاه

اردیبهشت 1401: شرکت مکث موتور به فاصله کوتاهی پس از عرضه کلوت دنده‌ای، نسخه ارتقایافته از این پیکاپ را در نمایشگاه خودرو تهران 1401 رونمایی کرد: کلوت آفرود!

مکث موتور علاوه بر کلوت اتوماتیک، یک نسخه ارتقایافته از کلوت دنده‌ای را هم به نمایشگاه تهران 1401 آورده بود. البته اگر یادتان باشد، این نسخه همان کلوتی است که پاییز 1400 در نمایشگاه آفرود و کمپینگ نیز برای اولین‌بار رونمایی شده بود ولی با این تفاوت که کیت بدنه حجیم آن، به خصوص درب جدید کاپوت و جلوپنجره جدیدش، را حذف کرده بودند. 

وانت کلوت مکث موتور

این پیکاپ مشکی‌پوش، تحت نظارت مکث موتور ارتقایافته و بنابراین همه مالکان کلوت، در صورت تمایل می‌توانند از خدمات تیونینگ و سفارشی‌سازی مکث موتور نیز استفاده کنند.

قابلیت آفرودسواری با کلوت

آذر 1400: هر زمانی که پیکاپ جدیدی در بازار کشورمان معرفی می‌شود، یکی از مهم‌ترین پرسش‌های خریداران این است که آیا توانایی آفرود دارد یا خیر.

وانت کلوت مکث موتور

کلوت مکث موتور با اینکه دو دیفرانسیل است و موتور قدرتمند توربوشارژ دارد اما همانند سایر رقبای هم‌وطنش (آمیکو و کی‌ام‌سی)، نمی‌توان در آفرودهای سنگین، جوابگوی نیازتان باشد. اما برای آفرودهای سبک، کلوت می‌تواند گزینه ایده‌آلی باشد، علی‌الخصوص وقتی بدانید که زاویه ورود (حمله) آن 29 درجه و زاویه خروج (فرار) آن 24 درجه است. جهت مقایسه باید بگوییم که پیکاپ KMC، زاویه ورود 30 درجه‌ای و زاویه خروج 22 درجه‌ای دارد.

اولین فروش پیکاپ کلوت

آذر 1400: همزمان با اعلام شرایط فروش مکث موتور، قیمت جدید پیکاپ کلوت نیز مشخص شده است. همانطور که مکث موتور قول داده بود، پیکاپ جدید کلوت قرار است با قیمت تقریبی 800 میلیون تومان راهی بازار کشورمان شود. البته این احتمال وجود دارد که این قیمت، ویژه عرضه‌ اولیه کلوت باشد و مکث موتور نیز عمدا آنرا پایین نگه داشته است. اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، باید در فروش‌های آینده این شرکت، شاهد قیمت واقعی‌تر پیکاپ کلوت باشیم.

تولید پیکاپ کلوت اتوماتیک در سال 1401

آبان 1400: آقای وطن‌خواه (مدیرعامل مکث موتور) در حاشیه مراسم رونمایی از پیکاپ کلوت در مجتمع صنعتی ماموت، اطلاعات جالبی را درباره این پیکاپ جدید اعلام کرده است که خلاصه آنها را در ادامه می‌خوانید.

وانت کلوت مکث موتور

1- کلوت، برخلاف گفته برخی رسانه‌ها، با همان موتور 2400 میتسوبیشی در ایران تولید می‌شود.

2- کلوت، نخستین پیکاپ بازار ایران است که بصورت استاندارد از تایرهای AT بهره می‌برد. این تایرها هم در مسیرهای شهری و هم در آفرود، توانایی حرکتی بسیار خوبی دارند.

3- هدف گذاری مکث موتور، تولید روزانه 20 دستگاه کلوت است تا به این ترتیب، بتواند به سهم 50 درصدی در بازار ایران دست یابد.

4- مکث موتور تا پایان سال 1400 حدود 1200 دستگاه و در سال 1401 نیز حدود 2500 دستگاه از پیکاپ کلوت را به تولید می‌رساند.

5- کلوت اتوماتیک نیز قرار است از خردادماه 1401 وارد خط تولید مکث موتور شود.

6- قیمت تقریبی پیکاپ کلوت، کمتر از 800 میلیون تومان بوده و مکث موتور در تلاش است تا نخستین فروش آنرا در آذرماه 1400 و با تحویل 30 روزه، آغاز کند.

پیکاپ کلوت: محصول جدید مکث موتور

مهر 1400: در جریان برگزاری نمایشگاه اتوکمپینگ که در تاریخ 27 لغایت 30 مهرماه 1400 در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار شده، برای نخستین‌بار شاهد رونمایی پیکاپ جدید مکث موتور بودیم؛ البته مدیران این شرکت برای آنکه در اولین رونمایی رسمی دایون V5 در ایران، سنگ تمام گذاشته باشند، این پیکاپ چینی را با کیت بدنه آفرود تجهیز کرده و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

وانت کلوت مکث موتور
(عکس از اسب بخار)

اما نکته جالب این رونمایی، نام‌گذاری جدید این پیکاپ چینی بود. همانند اکثر محصولات چینی جدید بازار ایران، ماموت خودرو نیز تصمیم گرفته تا علاوه بر تغییر برند این خودرو، نام آنرا هم ایرانیزه کند و بر همین اساس، نام جدید «کلوت» یا Kalut را برای دایون V5 انتخاب کرده است. واژه کلوت علاوه بر اینکه به کوه‌های شنی در مناطق بیابانی گفته می‌شود، می‌توان آنرا ترکیبی از دو واژه کل (به معنی آبادی) و لوت (نام بیابان) نیز دانست.

مکث موتور: برند جدید ماموت خودرو

خرداد 1400: طبق جدیدترین اطلاعاتی که به رسانه‌ها رسیده است، ماموت خودرو، برای عرضه محصولات جدیدش، برند جدیدی بنام «مکث موتور» را تاسیس کرده. به همین دلیل پیکاپ دایون V5 را باید نخستین محصول مکث موتور برای بازار ایران بدانیم.


رقابت سایپا و ماموت خودرو برای یک پیکاپ چینی

یکی از محصولاتی که سایپا تاکنون حرفی از آن نزده است، پیکاپ فودای F22 بود که در سال 1399 و در محوطه پارکینگ خودروسازی زامیاد، به دام عکاسان خبری افتاده بود. اما به موازات خودروسازی زامیاد، ماموت خودرو نیز دست به کار شده و برای مونتاژ برادر دوقلوی فودای، دایون V5 یا همان کلوت مکث موتور، اعلام آمادگی کرده است؛ پیکاپ جدیدی از کشور چین که اولین محموله آن در اوایل بهار 1400 پا به کشورمان گذاشته و هم‌اکنون نیز تست‌های فنی و جاده‌ای آن شروع شده است.

وانت کلوت مکث موتور

اما چرا می‌گوییم دایون، برادر دوقلوی فودای است؟ داستان از این قرار است که بعد از معرفی فودای F22 در سال 2015، دانگ‌فنگ در سال 2017 تولید همین پیکاپ را با نام جدید دانگ‌فنگ P16 آغاز کرد. سپس شرکت خودروسازی دایون نیز از سال 2020، مجددا همین پیکاپ را با نام دایون V5 به فروش رسانده است. بنابراین می‌توان چنین گفت که هر سه این مدل‌ها، در واقع یک پیکاپ هستند که با چندین نام و نشان مختلف، در بازار چین فروخته می‌شوند.

مشخصات فنی کلوت مکث موتور

برخلاف شرکت فودای که از چهار موتور مختلف برای پیکاپ فودای F22 خودش استفاده کرده، اما شرکت دایون، پیکاپ V5 خود را فقط با دو موتور در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد که هردوی آنها از نوع توربوشارژ هستند و گیربکس 6 دنده دستی دارند اما یکی از آنها دیزلی است و دیگری بنزینی.

موتور 2.0 لیتری توربوشارژ دایون V5 از نوع دیزلی است که حدود 163 اسب بخار و 390 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور دیزلی در نسخه تک‌دیفرانسیل 8.3 لیتر و در نسخه دو دیفرانسیل 8.7 لیتر بنزین می‌سوزاند.

دومین موتوری که برای دایون V5 می‌توان سفارش داد، از نوع بنزینی بوده و ساخت میتسوبیشی است. این موتور که با کد 4K22 شناخته می‌شود، 2.4 لیتری توربوست و قدرتش حدود 218 اسب بخار و گشتاورش 320 نیوتن متر اعلام شده. مصرف ترکیبی دایون V5 با این موتور بنزینی نیز 9.6 تا 10.1 لیتر خواهد بود.

وانت کلوت مکث موتور

برای بازار ایران، پیکاپ کلوت مکث موتور قرار است با همان قلب توربوشارژ میتسوبیشی عرضه شود. البته مدیرعامل مکث موتور در مصاحبه آبانماه 1400 خود گفته بود که این شرکت، ابتدا موتور 2.0 لیتری توربوشارژ را پیکاپ کلوت درنظر گرفته بود که حدود 204 اسب بخار در دور موتور 5600 به همراه 280 نیوتن متر در دور موتور 4800 را از طریق گیربکس 6 دنده دستی، به چرخ‌ها می‌فرستاد.

اما بنا به شرایط بازار ایران و به منظور فروش بهتر کلوت در بازار کشورمان، مکث موتور بعدها نظرش را تغییر داده و تصمیم گرفته تا از همان موتور 2.4 لیتری برای پیکاپ کلوت بهره بگیرد. همچنین سیستم محرکه کلوت مکث موتور از نوع دو دیفرانسیل 3 حالته (2H و 4H و 4L) است. ضمن اینکه کلوت V5 می‌تواند تا 950 کیلوگرم بار را جابجا کند.

وانت کلوت مکث موتور

رقبای پیکاپ کلوت در ایران

در بازار کشورمان، پیکاپ دایون V5 یا همان کلوت مکث موتور، باید با وانت‌های چینی زیادی رقابت کند که مهم‌ترین‌شان عبارتند از:

اما از آنجایی که کلوت مکث موتور، هم نسخه دنده‌ای و هم نسخه اتوماتیک دارد، پس می‌توان سه رقیب دیگر هم برای آن دست و پا کرد؛ اولین رقیب خانواده آمیکو آسنا از شرکت ارس خودرو دیزل است، دومین رقیب خانواده T8 از شرکت کرمان موتور بوده و سومین رقیب نیز خانواده فوتون تونلند از شرکت ایران خودرو دیزل هستند. هر سه خانواده، هم مدل دنده‌ای و هم مدل اتوماتیک در کشورمان دارند.

قیمت پیکاپ کلوت ماموت خودرو

در بازار چین، قیمت پیکاپ دایون V5 چیزی حدود 100 تا 126 هزار یوآن است که تقریبا معادل 15 تا 19 هزار دلار می‌شود. در جدول زیر، آخرین قیمت کلوت مکث موتور را مشاهده می‌کنید:

زمان دستی اتوماتیک
آذر 1400 799 میلیون -
اسفند 1400 839 میلیون -
خرداد 1401 987  میلیون -
شهریور 1401 - 1 میلیاردو 187 میلیون
آبان 1401 1 میلیاردو 97 میلیون 1 میلیاردو 237 میلیون
اردیبهشت 1402 1 میلیاردو 596 میلیون 1 میلیاردو 873 میلیون

*در جدول فوق، قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.

در مقاله شرایط فروش مکث موتور، از آخرین طرح‌های فروش فوری کلوت و پیش فروش کلوت مطلع شوید. از لینک قیمت روز خودرو نیز قیمت روز پیکاپ کلوت را در بازار آزاد مشاهده کنید.

دیدگاه کاربران
133568 1402/6/1
اتومبیل کلوت یکی از بدترین پیکاب است که با نرخ فروش فعلی و کیفیت بشدت پائین که هر روز دندهایش قاطی میکند و در کوه بیابان از کار میافتد و فقط باید هزینه جابجائی بدهید
پاسخ
0
1
2