پیش‌نمایشی از خودروهای برقی آینده

معرفی کانسپت LF-Z از سوی لکسوس

11 فروردین 1400 12:32

تاکنون مدل UX300e تنها نماینده لکسوس در بازار کراس‌اورهای کوچک و برقی بوده اما گویا قرار است در آینده شاهد تغییری بزرگ باشیم، چراکه این خودروساز ژاپنی از کانسپت LF-Z رونمایی کرده که قصد دارد مسیر را برای ورود چندین خودروی برقی جدید لکسوس به بازار هموار کند.

لکسوس LF-Z به مجموعه باتری لیتیوم-یون به ظرفیت 90 کیلووات ساعت مجهز شده است، که شعاع حرکتی برابر با 600 کیلومتر را برای آن به ارمغان می‌­آورد.لکسوس برای معرفی 20 مدل هیبرید، پلاگین هیبرید و کاملاً برقی از سال 2025 به بعد برنامه‌­ریزی کرده است و با معرفی کانسپت LF-Z قصد دارد طراحی ظاهری، عملکرد فنی و فناوری محصولات آینده خود را به معرض نمایش بگذارد.

فرم کلی این کراس‌اور در ارتفاع نسبتاً کوتاه بدنه همراه با شیب سقف مشابه خودروهای فست‌­بک، چراغ‌های باریک جلو و عقب و استفاده وسیع از شیشه در نیمه بالایی خلاصه می­‌شود. از آنجایی که با یک کانسپت روبرو هستیم، مشاهده رینگ‌های بسیار بزرگ و دوربین­‌های جانبی چندان عجیب نیست.

دستگیره درهای لکسوس LF-Z همچون برخی خودروهای برقی گران­‌قیمت از نوع مخفی­‌شونده است، که تنها در هنگام نیاز از جای خود خارج می­‌شوند. حسگرهای این دستگیره در صورت تشخیص نزدیک شدن سایر وسایل نقلیه، عمل نخواهند کرد.

کانسپت لکسوس LF-Z

میزان عبور نور از سقف شیشه­‌ای خودرو هم بنابر انتخاب سرنشینان قابل تغییر است. فضای کابین به چهار صندلی مجهز شده و طراحی بسیار ساده­‌ای دارد چراکه وظیف کنترل عملکردهای مختلف به نمایشگر مرکزی واگذار شده است.

لکسوس LF-Z به مجموعه باتری لیتیوم-یون به ظرفیت 90 کیلووات ساعت مجهز شده که از جریان شارژ 150 کیلووات پشتیبانی می‌کند و شعاع حرکتی برابر با 600 کیلومتر (براساس استاندارد WLTP) را برای آن به ارمغان می‌­آورد. این مجموعه در کف خودرو نصب شده تا مرکز ثقل را پایین آورده و فرمان‌پذیری را افزایش دهد.

با وجود وزن 2100 کیلوگرمی لکسوس LF-Z ، این خودرو قادر است ظرف تنها 3 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت رسیده و به نهایت سرعت 200 کیلومتر برساعت دست یابد. به لطف فناوری Direct4، پیشرانه این خودرو توان تولید خروجی 536 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

کانسپت لکسوس LF-Z

در کانسپت لکسوس LF-Z از فناوری فرمان سیمی استفاده شده که به معنای عدم وجود ارتباط مکانیکی میان فرمان و چرخ‌ها و بهبود پاسخگویی فرمان خواهد بود.

در پایان بد نیست بدانید شرکت لکسوس قصد دارد در مارس 2024 اقدام به بازگشایی مرکزی برای طراحی و توسعه خودروهای برقی در مرکز مهندسی شیمویاما تویوتا (TTCS) در ژاپن نماید.

دیدگاه کاربران