بودجه 174 میلیارد دلاری برای توسعه حمل و نقل برقی

تحول صنعت خودروی آمریکا به کمک دولت بایدن

14 فروردین 1400 11:00

کاخ سفید در روز چهارشنبه از برنامه­‌های جدید خود برای ایجاد تحول و بروزرسانی در زیرساخت شبکه حمل و نقل ایالات متحده رونمایی کرد. در این برنامه 2 هزار میلیارد دلاری که «برنامه مشاغل آمریکا» نام گرفته، 621 میلیارد دلار بودجه برای بخش‌های مختلف مرتبط به حمل و نقل درنظر گرفته شده است.

174 میلیارد دلار از بودجه تصویب شده برای توسعه فناوری خودروهای برقی و حمایت از ساخت خودروی برقی توسط خودروسازان آمریکا اختصاص یافته است.این برنامه جدید همچنین صنعت و تغییرات آب و هوا را نیز مدنظر قرار داده و به همین دلیل بخش مهمی از آن به بودجه 174 میلیارد دلاری برای توسعه فناوری خودروهای برقی و حمایت از ساخت خودروی برقی توسط خودروسازان آمریکا اختصاص یافته است. این حمایت از اولین مرحله یعنی تامین مواد اولیه برای شرکت سازنده آغاز شده و تا کمک مالی به خریدار خودرو ادامه پیدا می‌کند.

یکی از اهداف این برنامه نیز ساخت پانصد هزار ایستگاه شارژ خودروهای برقی تا سال 2030 است ضمن این‌که نوسازی ناوگان خودروهای دولتی ایالات متحده با نمونه­‌های برقی نیز که یکی از شعارهای انتخاباتی جو بایدن بوده، در این برنامه پیش‌­بینی شده است.

مبلغ 115 میلیارد دلار نیز برای نوسازی پل‌ها و مسیرهای این کشور اختصاص یافته که می‌­تواند به معنای ادامه پشتیبانی مقامات ایالات متحده از تشویق به استفاده از خودروی شخصی باشد. طبق برنامه جدید، قرار است 20 هزار مایل (32 هزار کیلومتر) از مسیرهای موجود در این کشور شامل خیابان­‌ها و بزرگراه‌ها مورد بازسازی قرار گیرد. همچنین تعداد 10 هزار پل با شرایط بد تعمیر می‌شوند و 10 پل مهم که موقعیت استراتژیک در اقتصاد آمریکا دارند نیز مورد بازسازی اساسی قرار خواهند گرفت.

85 میلیارد دلار هم برای نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی درنظر گرفته شده که ناوگان اتوبوس و سامانه­‌های ریلی را دربرخواهد گرفت. توسعه مسیرهای ریلی بخش دیگری از این برنامه خواهد بود ضمن این‌که 42 میلیارد دلار نیز برای مسیرهای آبی و هوایی درنظر گرفته شده است.

مبلغ باقیمانده از بودجه کلی هم برای رفع ایرادات سیستم حمل و نقل و هزینه در سایر برنامه­‌ها استفاده خواهد شد.

«برنامه مشاغل آمریکا» ابتدا باید در کنگره آمریکا تصویب شود تا بتواند در دستور کار قرار گیرد اما با توجه به واکنش‌های اولیه ، به نظر می‌­رسد این برنامه در قالب فعلی خود قادر نیست پشتیبانی اعضای حزب دموکرات را به دست آورد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران