خودروهای تا دندان مسلح برای آفرود

پاسخ فورد به جیپ با 5 برانکو

15 فروردین 1400 14:51

هفته گذشته قبل از آغاز گردهمایی جیپ‌های آفرود موسوم به Easter Jeep Safari شرکت جیپ چهار کانسپت بحث‌برانگیز را رونمایی کرد. اکنون فورد در پاسخ به رقیب هم‌وطن چهار نمونه جدید از شاسی‌بلند برانکو و یک نمونه از برانکو اسپرت را رونمایی کرده است.

درواقع هدف اصلی فورد از این کار به نمایش گذاشتن روند توسعه لوازم جانبی‌های جدید برای اهداف آفرود است. پکیج‌هایی که با سه تولیدکننده پیشرو در بازار به خودروها تجهیز خواهند شد.

فورد می‌گوید قصد دارد همکاری درخشانی را با برندهای معروف RTR , ARB 4x4 و 4 Wheel به نمایش بگذارد. همه این شرکت‌ها مشغول ساخت ملزومات سفارشی برای فورد برانکو به منظور عرضه در تابستان آینده هستند. همه این لوازم با تایید و مجوز فورد روی مدل استاندارد برانکو و مدل کوچک‌تر برانکو اسپرت سوار خواهند شد.

تجهیزات آفرود برای فورد برانکو

ستاره فورد بی‌شک مدل برانکو با پکیج Sasquatch است. ترکیب ویژگی‌های استاندارد کارخانه‌ای در کنار توانایی‌های جدید آفرود مدل جدید را استثنایی کرده است. به خصوص آنکه رکاب‌ها از برند JAC و گلگیرها توسط Air Design طراحی شده‌اند. قسمت بیرونی درها توسط Trail Armor و قسمت اتصالات نیز به Lund واگذار شده است. هم‌چنین یک نوار 40 اینچی چراغ LED هم مشاهده می‌شود. سقف جمع‌شونده این خودرو از برند Bestop تهیه شده است.

تجهیزات آفرود برای فورد برانکو

فورد برانکو بعدی که توسط RTR به‌روزرسانی شده نیز کاملاً با هدف پیمایش‌های خارجی جاده‌ای به میدان آمده است. در این مدل نیز رکاب‌ها و سپرهای جلو و عقب به صورت سفارشی بازطراحی شده‌اند. جالب اینجاست که جلوپنجره جدید آن به صورت چاپ 3 بعدی ساخته شده است. تایرهای غول‌پیکر 35 اینچی از برند نیتو مدل Ridge Grappler هستند.

تجهیزات آفرود برای فورد برانکو

مدل برانکو ARB 4x4 نیز با قطعات گسترده آفرود برای هر دو مدل 2 در و 4 در آماده شده است. برخی از این به‌روزرسانی‌ها شامل دیفرانسیل سنگین، سپرهای جدید و البته رکاب‌های بلند هستند.

تجهیزات آفرود برای فورد برانکو

دست آخر فورد برانکوی طراحی شده توسط 4 Wheeler را می‌بینیم که توسط متخصصان آفرود توسعه پیدا کرده است. غیر از تغییرات اساسی در بخش سیستم تعلیق، ویژگی اصلی این خودرو تجهیزات مربوط به کمپینگ و چادرهای مسافرتی آن است.

دیدگاه کاربران