850 اسب‌بخار قدرت در قوی‌ترین نسخه

فرانجیونتو سورپسو؛ سوپراسپرت جدید ایتالیایی

16 فروردین 1400 11:42

وقتی از سوپراسپرت­‌های ایتالیایی سخنی به میان آید، احتمالاً FV Frangivento آخرین نامی است که به ذهن مخاطب خطور می­‌کند، اما شاید از این پس این نام را بیشتر بشنویم چراکه برند مذکور از محصول جدید خود به نام سورپسو - Sorpasso - رونمایی کرده که ویژگی­‌های خاص خود را به همراه دارد.

سورپسو به پیشرانه 10 سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده که در قوی‌ترین نسخه، 850 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.این خودرو در دو نسخه GTXX و Stradale قابل سفارش است، که خریداران مدل اول، می­‌توانند در نام خودرو به جای دو حرف XX از اعداد مورد علاقه خود استفاده کنند. علاوه‌براین، خریداران هر دو نسخه از Sorpasso می‌­توانند در قالب دو برنامه Programma Sviluppo و Programma Ego به مدت 30 روز با متخصصان شرکت سازنده برای شخصی­‌سازی خودرویشان همکاری کنند.

یکی از مهمترین نقاط تمایز Sorpasso Stradale که در تصاویر با پوشش خاکستری هرمس حاضر شده با مدل دیگر را باید در طراحی ظریف و عاری از خطوط شلوغ دانست، اما مدل GTXX با پوشش دورنگ بدنه و چهره‌­ای خشن‌تر به میدان آمده تا خودروهای مسابقات GT3 را تداعی کند.

فرانجیونتو سورپسو سوپراسپرت جدید ایتالیایی

با وجود آن‌که از فضای کابین این خودروها تصویری منتشر نشده، اما شرکت سازنده اعلام نموده که از روکش چرم و آلکانترا برای پوشش این فضا استفاده کرده است. این شرکت برای تامین چرم به سراغ شرکت ایتالیایی Mario Levi رفته که یکی از باسابقه‌­های این رشته است.

«دستیار رانندگی آواتار» امکان سفارشی دیگری است که در قالب یک دستیار راننده هوشمند با ویژگی­‌های سفارشی توسط Sistemevo توسعه یافته و بنابر اعلام شرکت سازنده قادر است با زبان محاوره با راننده سخن بگوید.

فرانجیونتو سورپسو سوپراسپرت جدید ایتالیایی

Sorpasso به پیشرانه 10 سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده که در نسخه Stradale قادر است 610 اسب‌بخار قدرت تولید کند، اما در نسخه GTXX به لطف استفاده از سوپرشارژر نیروی پیشرانه به 850 اسب‌بخار افزایش یافته تا این خودروی ایتالیایی بتواند ظرف تنها 2.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودرو نیز برابر با 345 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

شرکت FV Frangivento هنوز درباره قیمت محصول جدید خود رقمی اعلام نکرده اما خاطرنشان ساخته که مشتریان از مدتی قبل اقدام به ثبت سفارش کرده و از اواخر ماه جولای خودروی خود را تحویل خواهند گرفت.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران