جایگزین ارزان‌تر سیویک در برخی کشورها

معرفی هوندا سیتی سدان مدل 2021

18 فروردین 1400 12:50

شرکت هوندا از مدت‌ها پیش مدل سیتی را در بازار کشورهای درحال توسعه همچون مکزیک و تایلند به فروش می­‌رساند. هرچند این خودرو را نمی‌­توان در سطح مدل سیویک دانست چراکه در ساخت قطعات کابین آن از مواد با کیفیت کمتر استفاده شده و همچنین سطح امکانات ایمنی و فناوری­‌های بکار رفته در آن نیز کمتر از سطحی است که بتوان این خودرو را در بازارهای بزرگ مثل آمریکا عرضه کرد.

همچون سنت همیشگی در طول زندگی هوندا سیتی، این خودرو در زمان عرضه به نسل قبلی مدل سیویک شباهت دارد. اما وضعیت نسل جدید هوندا سیتی را باید بسیار متفاوت از مدل‌های قبلی دانست. این خودرو مدتی پس از معرفی اولیه اکنون با مدل 2021 به بازار مکزیک وارد شده تا در فاصله میان مدل‌های فیت و سیویک قرار گیرد.

همچون سنت همیشگی در طول زندگی هوندا سیتی، این خودرو در زمان عرضه به نسل قبلی مدل سیویک شباهت دارد. جلوپنجره باریک با خط کروم در بالای آن، فرم چراغ‌های جلو و خطوط روی بخش جانبی بدنه را می­‌توان یادآور نسل نهم سیویک دانست. شباهت میان این خودرو با سیویک در نمای عقب به پایان می‌­رسد هرچند که هنوز به عنوان محصولی از هوندا قابل شناسایی است.

هوندا سیتی هاچ بک مدل 2021

با وجود زیبایی نسبی هوندا سیتی سدان، نسخه هاچ‌بک از این خودرو که در تایلند معرفی شده را باید بسیار هیجان‌­انگیزتر دانست. چهره این مدل به خصوص از ستون C به سمت عقب تاحدی یادآور مزدا 2 است. در تریم RS با توجه به تغییر در برخی قطعات شامل جلوپنجره، رینگ‌ها، پوشش آینه­‌ها و بخش پایینی بدنه، با ظاهر زیباتری هم روبرو می­‌شویم.

هوندا سیتی در سه تریم یونیک، اسپرت و پرایم در مکزیک به فروش می‌رسد. امکانات رفاهی تریم پرایم شامل نمایشگر لمسی 8 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، استارت دکمه­‌ای و تهویه مطبوع خودکار است. در کامل‌ترین تریم هم امکاناتی شامل دوربین دید جانبی LaneWatch (که با درگیر شدن راهنما فعال می­‌شود) و دوربین ثبت وقایع در هوندا سیتی پیش‌­بینی شده است. با توجه به قیمت و بازار هدف این خودرو، از امکاناتی مثل سامانه ایمنی فعال Honda Sensing خبری نخواهد بود.

کابین هوندا سینی سدان مدل 2021

تنها پیشرانه ارائه شده برای هوندا سیتی، واحد 4 سیلندر 1.5 لیتری به قدرت 119 اسب‌بخار و گشتاور 145 نیوتن‌متر است که از طریق جعبه‌دنده شش سرعته (استاندارد) و یا اتوماتیک CVT (سفارشی) به چرخ‌ها منتقل می­‌شود.

با توجه به قطع عرضه مدل فیت در ایالات متحده، به نظر می­‌رسد تمرکز هوندا بر عرضه مدل‌های کراس­‌اور و شاسی­‌بلند معطوف شده و همچنان شانسی برای عرضه مدل سیتی در این کشور وجود ندارد.

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : motortrend.com

دیدگاه کاربران
Abdolahi 1402/5/23
من مدل هوندا سیتی از نوع اکسکلوسیو (exclusive ) دارم، ازش راضی هستم و خیلی بی‌سروصدا‌ست، نرم و راحت برای خانواده‌ست، جادار و فضای صندوق عقب خوبی داره، تعلیق خوب و از امکانات ایمنی بالا با تعداد ایربگ زیاد برخوردار هست، صندلی های محکم و راحت داره.چیزی که کمی ممکنه علامت سوآل برام باشه مصرف سوخت جزئی بالاتر از انتظار ماشین هونداسیتی هست.
پاسخ
0
0
0