مراسم جابجایی 22 مومیایی باستانی در مصر

وسایل نقلیه خاص برای رژه طلایی فراعنه

19 فروردین 1400 18:21

جابجایی چندین مومیایی باستانی که به عنوان میراث ملی و حتی جهانی شناخته می­‌شوند، کار بسیار حساسی بوده و دقت و احتیاط زیادی طلب می‌کند.

ظاهر خودروهایی که حامل تابوت­‌ مومیایی‌ها بودند، با جزئیات طلایی آراسته و به فرم کشتی­‌های مصری در دوران باستان نزدیک شده بود.البته این اتفاق امری نیست که به طور عادی رخ دهد ما اخیراً مسئولان دولت مصر مجبور به برنامه‌­ریزی برای چنین واقعه­‌ای شده­‌اند تا پیکر مومیایی 18 پادشاه و 4 ملکه باستانی را به محل موزه ملی جدید این کشور انتقال دهند. این واقعه با عنوان «رژه طلایی فراعنه» نام‌گذاری و بگونه‌­ای برنامه­‌ریزی شده بود که برای پخش از شبکه­‌های تلویزیونی جالب باشد.

در این مراسم که توسط وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر ترتیب داده شد، مومیایی چند فرعون معروف مصری همچون رامسس نهم یا رامسس دوم که طولانی­‌ترین حکومت در میان فرماندهان مصری را داشت، در مسیری به طول تقریباً 5 کیلومتر به حرکت درآمد. محفظه حمل مومیایی‌ها مملو از هیدروژن و مجهز به وسایل کنترل دما بوده و روی هریک از آن‌ها، به نام مومیایی داخل آن مزین شده بود.

وسایل نقلیه خاص برای رژه طلایی فراعنه

ظاهر خودروهایی که حامل تابوت­‌ها بودند با جزئیات طلایی آراسته و به فرم کشتی­‌های مصری در دوران باستان نزدیک شده بود، ولی با توجه به آینه­‌های جانبی بزرگ، خروجی اگزوز در سمت راننده و رینگ و تایرهای تنومند می‌­توان حدس زد که با وانت­‌های دیزل حاضر در ناوگان ارتش روبرو باشیم. درواقع چرخ‌های عقب این خودروها زیر روکش بدنه پنهان شده درحالی‌که چرخ‌های جلو و همچنین در راننده به وضوح قابل مشاهده هستند. با کمی دقت می­‌توان مشاهده کرد که محفظه‌­های حاوی مومیایی در بخش بار وانت قرار داده شده است.

موزه جدیدی که محل اقامت این فراعنه خواهد بود، بلافاصله پس از برگزاری این رژه افتتاح شده تا برای ورود گردشگران پس از پایان همه‌­گیری بیماری کرونا آماده باشد. قرار است بازدید عمومی از سالن مومیایی‌­های سلطنتی از تاریخ 18 آوریل آغاز شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motortrend.com

دیدگاه کاربران