شاسی‌بلندی هفت نفره برای بازار هند

معرفی هیوندای آلکازار مدل 2021

20 فروردین 1400 12:10

مدت کمی پس از رونمایی مینی­‌ ون استاریا توسط هیوندای، توجه این شرکت کره‌­ای مجدداً به سوی مدل‌های شاسی­‌بلند معطوف شده و عضو تازه‌­ای از این گونه پرطرفدار را به بازار هند معرفی کرده است.

هیوندای آلکازار برای 7 سرنشین گنجایش دارد و قرار است از ماه آینده به صورت رسمی وارد بازار خودروی دومین کشور پرجمعیت جهان شود.این مدل جدید که آلکازار نام گرفته، براساس کراس‌­اور 5نفره کرتا ساخته شده اما فاصله میان محورهای آن با 15 سانتی‌متر افزایش به 2.76 متر رسیده تا این خودرو برای 7 سرنشین گنجایش داشته باشد.

درحالی‌که طرح کاپوت، گلگیرهای جلو و درها کاملاً مشابه با کرتا بوده اما طرح جلوپنجره، شیشه انتهایی عقب و چراغ‌های عقب از برادر کوچکتر متمایز شده ضمن­ این‌که نصب زیرسپری جلو و عقب نیز بر هویت مستقل آلکازار به عنوان یک خودروی شاسی­‌بلند تاکید کرده است.

امکان سفارش فضای کابین هیوندای آلکازار در دو چیدمان شش و هفت نفره فراهم شده که در نسخه شش نفره، ردیف دوم صندلی­‌ها از دو صندلی مستقل تشکیل شده است. صندلی­‌های ردیف دوم در هردو مدل با فشردن یک دکمه جمع­‌ می‌شود تا دسترسی به ردیف سوم فراهم شود. ردیف سوم نیز با نسبت 50/50 قابل جمع شدن بوده تا فضای بیشتری برای محفظه بار فراهم گردد.

هیوندای آلکازار مدل 2021

هیوندای آلکازار در زمینه امکانات رفاهی قادر است انتظار خریداران از یک خودروی شاسی­‌بلند را تاحد زیادی برآورده سازد. نمایشگر لمسی 10.25 اینچی، سانروف پانوراما، شارژ بی‌سیم تلفن همراه، تهویه مطبوع خودکار، صفحه پشت آمپر دیجیتال و دوربین 360 درجه مهمترین امکانات قابل ذکر این مدل خواهد بود.

برای هیوندای آلکازار دو پیشرانه 2 لیتری بنزین‌سوز با 157 اسب‌بخار قدرت و 192 نیوتن‌متر گشتاور یا پیشرانه 1.5 لیتری توربودیزل با 113 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور پیش‌­بینی شده که هردو به جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا اتوماتیک متصل می‌­شوند.

هیوندای آلکازار قرار است از ماه آینده به صورت رسمی وارد بازار خودروی دومین کشور پرجمعیت جهان شود و به مصاف با رقبایی همچون تاتا سافاری، ام‌جی هکتور و نسل جدید ماهیندرا XUV500 برود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران