ایستگاه شارژ به سبک پیت‌استاپ فرمول یک

ابداع هیوندای برای زندگی آپارتمانی کره‌

22 فروردین 1400 15:38

هیوندای به تازگی تصاویری گرافیکی از جایگاه‌‌های شارژ آینده را منتشر کرده است. این ایستگاه‌ها در سال جاری میلادی در کره جنوبی عملیاتی خواهند شد. اما چرا باید تاسیس یک ایستگاه شارژ خودروهای برقی آن هم در چنین فضایی یک اتفاق خاص به حساب بیاید؟

مزیت طلایی ایستگاه E-Pit این است که می‌تواند در عرض 5 دقیقه باتری‌های یک خودروی برقی را برای 100 کیلومتر پیمایش آماده کند. هیوندای اسم جایگاه شارژ مدرن خود را E-Pit انتخاب کرده که به روشنی مشخص است در ساختار طراحی آن از پیت استاپ‌های مسابقات فرمول یک استفاده شده است.

هیوندای می‌گویند مالکان خودروهای برقی می‌توانند به لطف وجود پورت‌های 800 ولتی، 80 درصد باتری‌های خود را در فقط 18 دقیقه شارژ کنند. البته مزیت طلایی ایستگاه E-Pit این است که می‌تواند در عرض 5 دقیقه باتری‌های یک خودروی برقی را برای 100 کیلومتر پیمایش آماده کند.

شرکت می‌گوید قصد دارد در ماه جاری میلادی 12 جایگاه سوخت را که هر یک 12 خروجی برق دارند را در 12 نقطه مهم بزرگراهی کشور نصب کند. برنامه آینده نیز تاسیس 8 جایگاه با 48 خروجی شارژ خواهد بود. شنیده‌ها حاکی از آن است که هیوندای برای این ایستگاه‌ها سرویس مخصوص پرداخت الکترونیکی را نیز فراهم خواهد کرد که به کمک آن مبلغ شارژ به صورت خودکار و توسط یک اپلیکیشن پرداخت شود.

این اتفاق در کشوری مانند کره بسیار اهمیت دارد. چراکه بیش از 60 درصد شهروندان کره‌ای در آپارتمان‌های بلندمرتبه زندگی می‌کنند و طبیعتاً نمی‌توانند خودروهای خود را در خانه شارژ کنند.

اولین محصول هیوندای که خواهد توانست از جایگاه‌های شارژ سریع E-Pit استفاده کند، آیونیک 5 است. البته پیش‌بینی چندان سختی هم نیست که کیا EV6 و جنسیس JW نیز به لیست خودروهای تازه‌وارد اضافه شود.

مترجم : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران