بازگشت طوفانی به مسابقات Pikes Peak

معرفی بنتلی کانتیننتال GT3 با سوخت تجدیدپذیر

16 خرداد 1400 11:55

بنتلی دو سال بعد از ثبت رکورد در مسابقات تپه‌نوردی Pikes Peak در سال 2019 بار دیگر به این رقابت‌ها بازگشته است. اکنون این خودروساز انگلیسی می‌خواهد یک بار دیگر رکوردزنی کند و برای این کار اسلحه خود را آماده کرده است.

این خودرو با هدف ثبت یک رکورد تازه به مسابقات Pikes Peak آمده و به پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو با قدرت 750 اسب‌بخار مجهز شده است.آنچه بنتلی برای رقابت آماده کرده، نسخه خاصی از کانتیننتال GT3 ویرایش پایکس پیک است. اولین خودروی مسابقه‌ای این برند که با سوخت تجدیدپذیر کار می‌کند.

این خودرو که بنابر اعلام تیم سازنده با هدف ثبت یک رکورد تازه به رقابت مذکور آمده، به پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو مجهز شده که 750 اسب‌­بخار قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند. البته تیم سازنده وعده افزایش قدرت موتور در زمان مسابقه را نیز داده و همانطور که در بالا گفته شد از سازگاری آن با سوخت تجدیدپذیر مخصوص خودروهای مسابقه‌­ای یعنی 98-RON خبر داده است.

این افزایش قدرت به لطف نصب پیستون­‌ها و شاتون­‌های جدید، توربوشارژرهای بزرگتر با بوست 2.2 بار، منیوفولد فیبرکربنی و سیستم اگزوز جدید حاصل شده است. بد نیست بدانید سیستم مذکور ساخت شرکت آکراپوویچ بوده و لوله­‌های خروجی آن که از پشت چرخ‌های جلو خارج شده، به کمک چاپ 3 بعدی و از جنس اینکونل ساخته شده است.

یک سیستم خنک‌­کننده ثانویه به همراه پمپ آب اختصاصی در عقب بدنه پیش‌بینی شده که هوای موردنیاز خود را از طریق مسیرهای نصب شده در محل شیشه­‌های جانبی عقب تامین می­‌کند.

سیستم انتقال قدرت با مدل مسابقه‌­ای فعلی کانتیننتال GT3 یکسان بوده ولی به منظور افزایش قابلیت اطمینان، به میل گاردان با قطر بیشتر مجهز شده است.

نیروی وارد شده بر بدنه خودروی حاضر در پایکز پیک به میزان 30 درصد افزایش یافته که بنابر اعلام متخصصان شرکت سازنده، به لطف یکی از بزرگترین باله­‌های نصب شده بر روی خودروهای مسابقه­‌ای بنتلی حاصل شده است. البته نقش ورودی­‌های جریان هوا در سپر جلو و دیفیوزر عقب را نیز نمی­‌توان نادیده گرفت.

شرکت بنتلی برای هدایت کانتیننتال GT3 در مسابقه پایکز پیک، راننده‌­ای به نام Rhys Millen را استخدام کرده که سابقه کسب 3 قهرمانی در این مسابقات را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. وی در سال‌های 2018 و 2019 نیز برای هدایت بنتایگا W12 و کانتیننتال GT با خودروساز بریتانیایی همکاری داشته است.

برای ثبت رکورد زمانی جدید، لازم است کانتیننتال GT3 در زمانی کمتر از 9 دقیقه و 36 ثانیه مسیر مسابقه را طی کند.

دیدگاه کاربران