تنها با یک موتور برقی

معرفی نسخه پایه از پول‌استار 2

25 فروردین 1400 10:04

اولین‌باری که نام پول‌استار - Polestar - مدل 2 زیرمجموعه برقی ولوو را شنیدیم، سال 2019 بود. آن زمان اعلام شد که این خودرو برای رقابت با تسلا وارد میدان می‌شود. حالا بعد از 2 سال نسخه پایه این خودروی برقی معرفی شده است. به نظر می‌رسد ولوو قصد دارد با این برند جدید سیاست بازار انبوه را دنبال کند تا پول‌استار بیش از پیش در حوزه خودروهای برقی جایگاه خود را پیدا کند.

در نسخه پایه از پول‌استار 2 یک موتور برقی روی محور جلو نصب شده که 231 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.بزرگ‌ترین اتفاق درباره نسخه پایه از پول‌استار 2 این است که شرکت در این نسخه فقط از یک موتور برقی استفاده خواهد کرد. تعبیه قوای محرکه روی محور جلو و حذف موتور برقی محور عقب منجر به حذف نیمی از قدرت 408 اسب‌بخاری نسخه دو موتوره یعنی Launch Edition شده است. این یعنی حالا خروجی تک موتور برقی پول‌استار 2 به 231 اسب‌بخار رسیده است. 

خبر خوب این است که این مدل هنوز هم باتری‌های 78 کیلووات ساعتی را برای خود حفظ کرده است. این یعنی دامنه پیمایشی آن بر اساس استاندارد EPA چیزی حدود 420 کیلومتر است. البته هنوز هم برای مشتریان حرفه‌ای‌تر پول‌استار 2 با دو موتور برقی نیز قابل سفارش است.

نسخه پایه از پول‌استار 2 مدل 2021

برای خریداران گزینه‌های سفارشی مانند پکیج خودران، سیستم‌های ایمنی راننده مانند بهینه‌سازی سیستم تعلیق و ترمزها در نظر گرفته شده است. در نسخه پلاس سقف پانوراما، گرم‌کن صندلی و امکانات رفاهی دیگر به صورت استاندارد وجود دارد.

نسخه پایه از پول‌استار 2 مدل 2021

مجموعه کامل آپشن‌های پول‌استار 2 کاری کرده است که این محصول در میان رقبای هم‌رده خود سرآمد باشد. به‌عنوان مثال یکی از جذاب‌ترین آپشن‌های این محصول پمپ حرارتی مکانیکی است که به گفته شرکت می‌تواند در برخی شرایط به‌ویژه در هوای سردتر دامنه پیمایشی خودرو را تا 10 درصد افزایش می‌دهد.

رینگ‌های 19 اینچی در کنار صفحه نمایش لمسی بزرگ مجهز به فناوری گوگل Assistant به‌عنوان یک آپشن استاندارد باقی خواهد ماند.

دیدگاه کاربران