چابکی بیشتر به لطف کاهش وزن

معرفی نیسان GT-R نیسمو Special Edition

26 فروردین 1400 09:30

نسل فعلی نیسان GT-R که با کد R35 شناخته می‌­شود، از سال 2007 تاکنون روی خط تولید قرار داشته است. اکنون نیسان تصمیم گرفته با ارائه یک نسخه سفارشی از این مدل با عنوان Special Edition، به چهره قدیمی این خودرو کمی طراوات اضافه کند.

رنگ بدنه این خودرو در عین تمایز و زیبایی، باعث کاهش 100 گرمی وزن بدنه نیز شده است.بدنه این مدل سفارشی که براساس نسخه قدرتمند نیسمو شکل گرفته، با رنگ خاکستری Stealth  تزئین شده درحالی‌که کاپوت از جنس فیبرکربن ساخته شده است. بد نیست بدانید رنگ بدنه این خودرو در عین تمایز و زیبایی، باعث کاهش 100 گرمی وزن بدنه نیز شده است.

رینگ‌های 20 اینچی مشکی با جزئیات قرمز به صورت انحصاری برای این مدل طراحی شده و لوگوی جدید نیسان هم برای نخستین بار، روی آن حک شده است. لازم به‌ذکر است که همچون سال‌های گذشته، در جلوپنجره از نشان نیسان خبری نبوده و همچنان نشان GT-R در این بخش دیده می­‌شود.

نسخه Special Edition از نیسان GT-R نیسمو

نیسان GT-R نیسمو نیروی محرکه خود را همچنان از پیشرانه 3.8 لیتری 6 سیلندر توئین توربو دریافت می­‌کند. قدرت و حداکثر گشتاور این پیشرانه به ترتیب برابر با 600 اسب‌بخار و 652 نیوتن‌متر است.

سیستم ترمز این خودرو هم از کالیپرهای ساخت برمبو و دیسک­‌های کربن-سرامیک با ابعاد 41 و 39 سانتی‌متر در محورهای جلو و عقب تشکیل شده که بزرگترین نمونه‌­های نصب شده در میان خودروهای ژاپنی به شمار می­‌آیند.

کابین نسخه Special Edition از نیسان GT-R نیسمو

نیسان تصمیم دارد تعداد محدودی ازGT-R Nismo Special Edition را در اواخر سال جاری در ایالات متحده به فروش برساند. درباره قیمت این مدل مطلبی اعلام نشده ولی به راحتی می­‌توان انتظار داشت که با رقمی بیش از قیمت پایه 210,740 دلاری GT-R Nismo استاندارد روبرو شویم.

قرار است این خودرو در ژاپن هم به فروش برسد، جایی که نیسان در همکاری با شرکت تومیکا و رستوران‌های مک دونالدز، قصد دارد اسباب­‌بازی‌های کوچکی از این مدل را در کنار غذای کودکان عرضه نماید.

دیدگاه کاربران