کراس‌اوری برقی با ظرفیت 7 سرنشین

معرفی فولکس‌واگن ID.6

29 فروردین 1400 10:16

بزرگترین عضو خانواده محصولات برقی فولکس‌­واگن با نام ID.6 برای عرضه در بازار خودروی چین معرفی شد. این خودرو که به برادر کوچکتر خود یعنی ID.4 بسیار شباهت دارد، قرار است در دو نسخه به فروش برسد. در واقع ساخت هرکدام از این مدل‌ها به یکی از شرکای فولکس­‌واگن در چین واگذار شده بدین صورت که ID.6 Crozz توسط FAW و ID.6 X در کارخانه سایک تولید خواهد شد.

چراغ‌های جلو عقب و سپرهای فولکس‌واگن ID.6 در عین شباهت به ID.4، تاحدی دارای هویت مستقل بوده ضمن ­اینکه شیشه­‌های جانبی انتهای بدنه به علت ابعاد خودرو، بزرگتر است.

فولکس‌واگن ID.6 روی پلتفرم MEB ساخته شده اما به منظور ایجاد فضای کافی برای نصب ردیف سوم صندلی‌­ها، طول بدنه 30 سانتیمتر افزایش یافته است. فولکس‌واگن ID.6 همچون هاچ‌بک برقی ID.3 و کراس‌اور برقی ID.4 و برخی محصولات گروه فولکس‌­واگن مثل اشکودا انیاک iV و آئودی Q4 E-Tron ، روی پلتفرم MEB ساخته شده اما به منظور ایجاد فضای کافی برای نصب ردیف سوم صندلی‌­ها، طول بدنه با 30 سانتیمتر افزایش نسبت به ID.4 به 4.876 متر افزایش یافته است.

علیرغم افزایش طول بدنه، فاصله میان محورها 2.965 متر است که البته همچنان کمتر از طول 3 متری همین بخش در هیوندای آیونیک 5 است. فولکس‌واگن ID.6 در دو چیدمان شش یا هفت نفره و با رینگ‌های 19 الی 21 اینچی برای مشتریان چینی قابل سفارش خواهد بود.

مدل پایه به موتور الکتریکی روی محور عقب مجهز شده که 177 اسب­‌بخار قدرت تولید می‌کند و این خودرو را ظرف 9.3 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می­‌رساند. در صورت سفارش نسخه قوی‌­تر با 201 اسب­‌بخار قدرت، رقم شتاب به 9.1 ثانیه می‌­رسد.

کراس‌اور برقی فولکس‌واگن ID.6

نسخه مجهز به دو موتور الکتریکی، 302 اسب‌بخار قدرت و 310 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد و می‌­تواند ظرف 6.6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت فولکس‌­واگن ID.6 هفت نفره در هر دو نسخه X و Crozz روی رقم 160 کیلومتر برساعت محدود شده است.

دو باتری به ظرفیت 58 یا 77 کیلووات ساعت برای نصب در فولکس‌واگن ID.6 قابل سفارش است که شعاع حرکتی به ترتیب برابر با 436 و 588 کیلومتر برای این خودرو فراهم می­‌کنند. البته این اعداد براساس استاندارد NEDC چین اعلام شده است.

کابین کراس‌اور برقی فولکس‌واگن ID.6

فولکس‌­واگن برای عرضه 8 مدل از سری ID در بازار چین تا سال 2023 برنامه‌ریزی کرده است. قرار است سهم مدل‌های برقی در سبد محصولات این خودروساز تا انتهای دهه جاری به 50 درصد برسد.

دیدگاه کاربران