معرف زبان طراحی جدید شرکت

رووی جینگ؛ کراس‌اوری کوپه از سایک

30 فروردین 1400 09:40

شرکت رووی قصد دارد با آغاز به کار نمایشگاه خودرو شانگهای 2021 در هفته آینده، محصول جدید خود را معرفی کند. قرار است این کراس‌اور کوپه که با اسم Jing به معنای «نهنگ » نامگذاری شده، زبان طراحی جدید این شرکت را به معرض نمایش بگذارد.

فلسفه طراحی جدید این برند که با نام emotional rhythm یا ریتم احساسی معرفی شده همانند نام خودرو از نهنگ الهام گرفته شده است.اولین نکته جالب توجه در فلسفه طراحی جدید این برند که با نام emotional rhythm یا ریتم احساسی معرفی شده، جلوپنجره غیرمعمول خودروست که دهان نهنگ را در ذهن تداعی می­‌کند.

فرم خاص آینه­‌های جانبی، ستون C، چراغ‌های عقب و خروجی‌­های اگزوز متفاوت از طرح‌های متداول بوده ضمن ­اینکه دستگیره درها نیز از نوع جمع‌شونده است.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله میان محورهای رووی جینگ به ترتیب برابر با 4.647، 1.891، 1.725 و 2.76 متر اعلام شده است.

با وجود آن که مشخصات فنی رووی جینگ هنوز اعلام نشده، اما به نظر می‌رسد این محصول جدید روی پلتفرم مشترک با سایر مدل‌های رووی همچون RX5 Max شکل گرفته باشد.

رووی جینگ کراس‌اوری کوپه از سایک

بد نیست بدانید که رووی RX5 مکس با دو پیشرانه قابل سفارش است. اولین گزینه پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی است که 171 اسب­‌بخار قدرت و 275 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند. گزینه دوم هم پیشرانه 2 لیتری با 228 اسب‌بخار قدرت و 370 نیوتن‌متر گشتاور است.

قدرت پیشرانه این خودرو بنابر سفارش مشتری از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می­‌شود. سیستم تعلیق RX5 Max نیز در محور جلو از نوع مک‌فرسون و در محور عقب از نوع چنداتصالی طراحی شده است.

البته هنوز نمی­‌توان درباره شباهت­‌های فنی میان Jing و RX5 Max با اطمینان اظهارنظر کرد. برای آگاهی از مشخصات دقیق این خودرو باید تا رونمایی رسمی منتظر بمانیم.

دیدگاه کاربران