خودرویی برای رانندگان فرمول یک

آلپاین A110 آماده حضور در پیست

30 فروردین 1400 13:20

با وجود سابقه درخشان در سال‌های نسبتاً دور، برند آلپاین را باید نامی نوظهور در میان کوپه‌­های اسپرت دانست. رنو با حیات مجدد این برند، قصد دارد در بخش خودروهای اسپرت حضور جدی‌­تری داشته باشد. شناساندن نام آلپاین به علاقمندان به قدری برای رنو اهمیت داشته که نام تیم فرمول یک خود را به Alpine F1 و رنگ بدنه خودروهای این تیم را از مشکی و زرد به آبی معروف آلپاین تغییر داده است.

آلپاین برای حضور دو دستگاه A110 S در مسابقات گرندپری اروپا با رانندگی استبان اکون و فرناندو آلونسو برنامه‌­ریزی کرده است.در جدیدترین اقدام خودروساز فرانسوی برای مطرح کردن نام آلپاین، این شرکت برای حضور دو آلپاین A110 در مسابقات گرندپری اروپا برنامه‌­ریزی کرده است. قرار است این دو خودرو با پوشش مشابه خودروهای فرمول یک و تحت هدایت استبان اکون (Esteban Ocon) و فرناندو آلونسو (Fernando Alonso) در این مسابقات حاضر شوند.

آلپاین A110 یک خودروی موتور-وسط سبک وزن است که شاید از عهده ثبت رکورد در پیست مسابقات برنیاید ولی می­‌تواند لذت رانندگی برای راننده و سرنشین خود فراهم کند. خودروهایی که تحت هدایت دو راننده فرمول یک در گرندپری شرکت می­‌کنند براساس تریم A110S ساخته شده­‌اند که به پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ مجهز هستند و 288 اسب‌­بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارند که با توجه به وزن 1113 کیلوگرمی این خودرو، کاملاً کافی به نظر می‌­رسد.

رانندگان فرمول یک رنو آلپاین در کنار آلپاین A110

شتاب صفر تا 100 کیلومتر برساعت و حداکثر سرعت آلپاین A110S هم به ترتیب برابر با 4.4 ثانیه و 248 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

لازم به ذکر است که رنو هیچ برنامه‌­ای برای تولید نمونه‌­های بیشتر از این دو خودرو و فروش آن به مشتریان عادی ندارد، ولی می­‌توان انتظار داشت که در سایر مسابقاتی که در سال جاری میلادی برگزار می­‌شوند هم با آلپاین A110S روبرو شویم.

دیدگاه کاربران