خودرویی برقی با 470 اسب‌بخار قدرت

آئودی از کانسپت A6 E-Tron رونمایی کرد

31 فروردین 1400 13:04

نسخه­‌ای از آئودی A6 که در چین تولید شده و به فروش می­‌رسد، با نمونه حاضر در بازار جهانی کمی متفاوت است. اکنون آئودی در جریان نمایشگاه خودرو شانگهای 2021 از کانسپت متفاوتی براساس مدل A6 رونمایی کرده که علاوه بر پیشرانه الکتریکی، ظاهر بسیار زیبایی هم دارد.

آئودی A6 E-Tron به دو پیشرانه برقی مجهز شده که در مجموع 470 اسب‌­بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار این خودرو قرار می­‌دهند.آئودی A6 E-Tron یک خودروی لیف­ت‌بک زیبا با رینگ‌های 22 اینچی است که از دوربین جانبی و دستگیره مخفی­‌شونده درها بهره­‌مند شده است. طول،عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با 4.96، 1.96 و 1.44 متر است که آن را در ردیف A7 اسپرت‌بک قرار می‌­دهد.

چراغ‌های باریک جلو با چیدمان ماتریسی اجزای LED، بگونه­ای برنامه­‌ریزی شده‌­اند که تا دوبرابر انواع مشابه نورافشانی کنند. در عقب بدنه آئودی A6 E-Tron هم شاهد نوار عریض چراغ‌های OLED هستیم که مشابه آن قبلاً در آئودی Q5 معرفی شده است. براساس اعلام آئودی این چراغ‌ها قابلیت شخصی­‌سازی دارند و حتی قادر به نمایش تصاویر 3 بعدی خواهند بود.

کانسپت برقی آئودی A6 E-Tron

کانسپت جدید آئودی براساس پلتفرم PPE شکل گرفته که در آینده نزدیک به عنوان زیرساخت برای تولید نسل آینده پورشه ماکان و آئودی Q6 E-Tron هم مورداستفاده قرار خواهد گرفت. آئودی A6 E-Tron به دو پیشرانه برقی مجهز شده که در مجموع 470 اسب‌­بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار این خودرو قرار می­‌دهند. این میزان قدرت برای رساندن A6 E-Tron به سرعت صد کیلومتر برساعت ظرف کمتر از 4 ثانیه کافی خواهد بود.

مجموعه باتری 100 کیلووات ساعتی این خودرو بین محورهای جلو و عقب نصب شده و از جریان شارژ سریع 270 کیلووات پشتیبانی می­‌کند. با اتصال به این جریان، نیروی لازم برای پیمودن 300 کیلومتر مسافت ظرف 10 دقیقه تامین شده و شارژ باتری در مدت 25 دقیقه از 5 به 80 درصد افزایش خواهد یافت.

کانسپت برقی آئودی A6 E-Tron

با یک بار شارژ کامل مجموعه باتری آئودی A6 E-Tron، این خودرو قابلیت حرکت در شعاع 700 کیلومتر را خواهد داشت (براساس استاندارد WLTP) که علاوه بر ظرفیت نسبتاً زیاد باتری، به لطف ضریب آیرودینامیک 0.22 حاصل شده است.

آئودی فعلاً برای نمایش فضای کابین A6 E-Tron آمادگی ندارد ولی در عین حال اعلام کرده که این خودرو یک پیش­‌نمایش از محصولاتی است که از سال آینده و براساس پلتفرم PPE معرفی خواهند شد.

دیدگاه کاربران