با پیشرانه 1.5 لیتری و موتور برقی

نیسان ایکس‌تریل 2022 مخصوص بازار چین

1 اردیبهشت 1400 15:04

نیسان سال گذشته بود که شاسی‌بلند Rogue (ایکس‌تریل) ویژه آمریکا را رونمایی کرد. حال نیسان ایکس‌تریل جدید اولین حضور رسمی در بازار چین را در نمایشگاه شانگهای 2021 جشن می‌گیرد و در تابستان سال 2022 وارد قاره کهن خواهد شد. دلایل این تاخیر طولانی در عرضه چندان مشخص نیست.

احتمالاً در این خودرو باید منتظر یک پیشرانه 1.5 لیتری و یک موتور برقی، با قدرت نهایی 187 اسب‌بخار و 330 نیوتن‌متر گشتاور باشیم.نیسان می‌گوید فضای داخلی شاسی‌بلند جدید به مراتب نسبت به مدل‌های قبلی انعطاف‌پذیرتر و با حس قوی‌تر ماجراجویی همراه شده است. در این محصول جدید، رابط کاربری هوشمند مخصوص نیسان نیز دیده می‌شود.

خودروساز ژاپنی هنوز تمایلی برای انتشار اطلاعات فنی ایکس‌تریل 2022 از خود نشان نداده است. اگرچه برخی منابع خبر داده‌اند که قوای محرکه این خودرو از نوع هیبریدی E-Power است. یعنی درست مانند همان چیزی که پیش‌تر روی نیسان قشقایی یا همان روگ اسپرت در بازار آمریکا دیده بودیم.

در صورت صحت این ادعا، باید منتظر یک پیشرانه 1.5 لیتری و یک موتور برقی با قدرت نهایی 187 اسب‌بخار و 330 نیوتن‌متر گشتاور باشیم. نکته جالب درباره این قوای محرکه آن است که پیشرانه احتراق داخلی فقط برای تولید برق استفاده می‌شود. چراکه چرخ‌ها فقط توسط موتور برقی به حرکت درمی‌آیند. هنوز مشخص نیست که شرکت قصد دارد این خودرو با پیشرانه دیزلی تولید کند یا خیر.

نیسان ایکس‌تریل 2022 مخصوص بازار چین

تا جایی که می‌دانیم نیسان می‌خواهد مدل مخصوص بازار چین را در نیمه دوم سال جاری میلادی به فروش برساند. شرکت در بیانیه رسمی معرفی ایکس‌تریل 2022 را با طراحی پیشرفته و مملو از جزئیات و فناوری‌های به‌روز توصیف کرده است.

دیدگاه کاربران