خودرویی بدون فرمان

معرفی هونگچی L-Concept

1 اردیبهشت 1400 15:49

هنگامی که سخن از خودروهای لوکس چینی به میان آید، مطمئنا نام برند هونگچی در ذهن تداعی خواهد شد. این خودروساز چینی اکنون برای اثبات توانایی خود، یک کانسپت سدان چهار در را به نمایشگاه شانگهای آورده که طرحی خیره‌­کننده دارد. این سدان فست­‌بک که بدنه‌­ای عضلانی دارد، با نام L-Concept معرفی شده و خصوصیات منحصربه‌فردی به همراه دارد.

در کابین این خودرو اثری از فرمان نیست و تنها دو نمایشگر بزرگ روی داشبورد دیده می‌شود.فرم بدنه هونگچی L-Concept که با پوشش دو رنگ مشکی و خاکستری روکش شده را می‌­توان بسیار جالب توصیف کرد، چراکه علاوه بر فرم متناسب اجزای مختلف، با شیب زیبای سقف روبرو هستیم که در بخش انتهایی بدنه به جای شیشه بزرگ، با الگوی مشبک سفید رنگ تزئین شده است.

کابین L-Concept هم با چیدمان غیرمعمول سه نفره طراحی شده که به ایجاد یک فضای خالی در کنار راننده منجر شده است. این فضای تازه می‌­تواند حسی از راحتی و آزادی عمل را به خصوص برای سرنشینان عقب به ارمغان آورد.

قطعات پولیش خورده، نوارهای LED، قطعات کریستال، پوشش چرم دورنگ و کفپوش‌­های پشمی از دیگر موارد قابل اشاره در کابین هونگچی L-Concept است. نصب یک لوستر در سقف بخش عقب کابین را باید نکته عجیب دیگری دانست که از تلاش طراحان برند هونگچی برای اثبات لوکس بودن این کانسپت خبر می‌­دهد.

هونگچی L-Concept

اما عجایب هونگچی L-Concept به همین نقطه ختم نمی­‌شود چراکه در کابین این خودرو اثری از فرمان نیست و تنها دو نمایشگر بزرگ روی داشبورد دیده می‌شود. در واقع L-Concept را باید نماینده‌­ای از محصولات آینده این برند چینی دانست که قرار است به فناوری خودران مجهز شوند.

هونگچی از اعلام هرگونه اطلاعات درباره مشخصات فنی L-Concept  خودداری کرده اما براساس برخی خبرها از منابع محلی، احتمال دارد که در سال 2023 شاهد معرفی نسخه نهایی این خودرو باشیم.

دیدگاه کاربران