کراس‌اوری برقی با قابلیت پیمایش 180 کیلومتر

اولین خودروی هواوی معرفی شد

2 اردیبهشت 1400 10:02

در دومین ماه از سال جاری میلادی برای نخستین بار شایعاتی مبنی بر قصد هواوی برای ورود به بازار خودرو به گوش رسید. در همان زمان اعلام شد که این غول فناوری چینی در حال مذاکره با شرکت‌های خودروسازی هموطن خود برای ساخت خودروی موردنظر است.

به نظر می‌­رسد این شایعات اکنون به واقعیت تبدیل شده چراکه در جریان نمایشگاه خودروی شانگهای 2021، هواوی از کراس‌­اور Seres SF5 به عنوان نخستین خودرویی رونمایی کرده که قرار است به زودی در شعب این شرکت در سراسر چین به فروش برسد. این خودرو درواقع نسخه بروزرسانی شده از مدل SF5 بوده که دو سال پیش توسط شرکت Seres  معرفی شد.

طراحی بدنه خودروی برقی هواوی

هواوی SF5 را نمی­‌توان خودرویی بسیار زیبا توصیف کرد هرچند که طرح کلی بدنه متناسب و هماهنگ است و مواردی همچون نوار LED چراغ دی‌لایت، دستگیره جمع­‌شونده درها و فرم شیشه­‌های جانبی نیز قابل توجه است.

طراحی نمای عقب اولین خودروی هواوی

طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری SF5 به ترتیب برابر با 4.7، 1.93، 1.625 و 2.875 متر است که این خودرو را در ردیف آئودی Q5 قرار می‌­دهد.

کابین و امکانات خودروی برقی هواوی

حضور هواوی در فضای کابین بیشتر قابل درک است چراکه غیر از نمایشگر مرکزی بزرگ با ظاهری شبیه به تبلت، سیستم صوتی با 11 بلندگو، فناوری تشخیص صدا و قابلیت انتقال شارژ باتری به خودرو یا وسایل دیگر را باید مدیون مشارکت هواوی دانست. بنابر اعلام هواوی، نمایشگر مرکزی این خودرو در کسری از ثانیه به تلفن هوشمند متصل می‌شود و اطلاعات مربوط به فایل­‌های موسیقی و سیستم مسیریاب را میان این دو به اشتراک می­‌گذارد.

کابین خودروی برقی هواوی

صفحه دیجیتال پشت آمپر، فرمان دوشاخه، تریم چوبی، قطعات فلزی ، اهرم چرخان تعویض دنده، سقف شیشه­‌ای مونروف و نورپردازی داخلی از دیگر موارد قابل اشاره در کابین هواوی SF5 بوده ضمن­‌این‌که صندلی­‌های ردیف جلو به گرمکن، تهویه و ماساژور مجهز شده­‌اند.

مهندسان توجه ویژه‌ای به کاهش سروصدا در کابین هواوی SF5 نشان داده­‌اند و با انجام مواردی مثل ضخامت دو برابری شیشه جلو و استفاده فراوان از مواد عایق صدا، به مبارزه با سروصداهای ناخواسته رفته‌­اند.

چندین رادار، دوربین و حسگرهای فراصوت به یاری هواوی SF5 آمده­‌اند تا این خودرو بتواند فناوری­‌هایی همچون کروز کنترل تطبیق‌­پذیر، دستیار حرکت در ترافیک، ترمز خودکار اضطراری، دستیار حرکت بین خطوط و هشدار برخورد از جلو را به همراه داشته باشد.

مشخصات فنی خودروی برقی هواوی

هواوی اعلام کرده که در ساخت پیشرانه SF5 با شرکت Seres  همکاری کرده؛ مجموعه­‌ای شامل پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر بنزین­‌سوز که به عنوان ژنراتور برای تامین نیروی دو موتور الکتریکی و مجوعه باتری این خودرو انجام وظیفه می‌کند.

پلتفرم خودروی برقی هواوی

خروجی نهایی این مجموعه 543 اسب بخار قدرت و 820 نیوتن متر گشتاور است که ظرف تنها 4.7 ثانیه این کراس‌­اور را به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

شعاع حرکتی هواوی SF5 با یک بار شارژ مجموعه باتری برابر با 180 کیلومتر خواهد بود، بنابراین می­‌توان انتظار داشت که این خودرو در هنگام پر بودن مخزن سوخت و شارژ کامل باتری، بتواند مسافتی بیش از هزار کیلومتر را طی کند.

برنامه عرضه و قیمت خودروی برقی هواوی

هواوی پیش فروش این خودرو را از هم‌اکنون با قیمت پایه 33,361 دلار برای نسخه تک دیفرانسیل و 38 هزار دلار برای مدل 4WD آغاز کرده و از ماه آینده هم تحویل خودرو به مشتریان را آغاز می­‌کند.

دیدگاه کاربران