ادای احترام به افتخارات مازراتی در مسابقات

معرفی نسخه سفارشی F Tributo از دو مدل لوانته و گیبلی

5 اردیبهشت 1400 10:49

مازراتی در طول سالیان گذشته حضوری مستمر و البته پرافتخار در مسابقات اتومبیلرانی داشته است. به منظور گرامیداشت این سابقه افتخارآمیز، خودروساز ایتالیایی اقدام به معرفی نسخه سفارشی F Tributo Special Edition از دو مدل لوانته و گیبلی کرده است.

این مدل‌ها تنها چند روز پیش از 95 امین سالگرد نخستین حضور مازراتی در مسابقات اتومبیلرانی معرفی شده‌­اند، اتفاقی که در تاریخ 25 آوریل 1926 روی داد.این خودروهای سفارشی که در جریان نمایشگاه خودرو شانگهای 2021 به علاقمندان معرفی شده‌­اند، به تغییراتی مزین شده‌اند تا از سایر نمونه‌­ها متمایز باشند. البته این تغییرات صرفا ظاهری بوده و هیچ تغییر فنی بر این دو مدل اعمال نشده است.

انتخاب لقب F Tributo Special Edition برای این مدل‌ها بدون دلیل نبوده چراکه حرف F از نام راننده آرژانتینی مسابقات اتومبیلرانی یعنی آقای Juan Manuel Fangio برگرفته شده که موفق به کسب چندین پیروزی برای تیم مازراتی شد.

مازراتی لوانته نسخه سفارشی F Tributo

بد نیست بدانید این مدل‌ها تنها چند روز پیش از 95 امین سالگرد نخستین حضور مازراتی در مسابقات اتومبیلرانی معرفی شده‌­اند، اتفاقی که در تاریخ 25 آوریل 1926 روی داد و در جریان آن مازراتی توانست با نخستین خودروی مسابقه­‌ای خود یعنی Tipo26، مقام نخست کلاس 1500 س‌ی­سی را در Targa Florio به دست آورد.

خودروهای سری F Tributo تنها در دو رنگ قرمز Rosso Tributo و آبی Azzurro Tributo قابل سفارش خواهند بود. رنگ قرمز به عنوان رنگ مسابقات اتومبیلرانی ایتالیا و پوشش رسمی خودروهای مسابقه‌­ای مازراتی در اوایل قرن بیستم شناخته می­‌شود درحالی‌که آبی، رنگ رسمی شهر مودنا بوده که به عنوان وطن مازراتی مشهور است.

کالیپر ترمزها و جزئیات روی رینگ این خودروها نیز با رنگ زرد تزئین شده که به عنوان یکی دیگر از رنگ‌های رسمی شهر مودنا شناخته می­‌شود. برای هردو مدل گیبلی و لوانته ، رینگ‌های 21 اینچی مشکی درنظر گرفته شده است.

مازراتی گیبلی نسخه سفارشی F Tributo

نشان مشکی رنگ F Tributo روی گلگیر هردو خودرو نصب شده درحالی‌که لوگوی سه شاخ مازراتی به صورت همرنگ با بدنه روی ستون C نصب شده است.

پوشش چرم مشکی رنگ Pieno Fiore داخل کابین هم با دوخت قرمز و زرد تزئین شده است.

دیدگاه کاربران